Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 20:22Jag har varit runt och tittat lite på cyklar, både racer och cyklocross. Även en 29 tums mtb är med i bilden.
Verkar som att man inte får så mycket för 10 tkr. Man kan hitta en hoj för pengen men den behöver utrustas med pedaler och lite annat. Sedan be
Jag har varit runt och tittat lite på cyklar, både racer och cyklocross. Även en 29 tums mtb är med i bilden.
Verkar som att man inte får så mycket för 10 tkr. Man kan hitta en hoj för pengen men den behöver utrustas med pedaler och lite annat. Sedan be
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 13:06Det finns crossar för under 10 000:-
Tiagra duger utmärkt.om du skulle börja gilla att cykla så lägg då mer pengar på en bra racer då.
Jag tror att merida tex har en just hoj för ca 9000:-
Det finns crossar för under 10 000:-
Tiagra duger utmärkt.
om du skulle börja gilla att cykla så lägg då mer pengar på en bra racer då.
Jag tror att merida tex har en just hoj för ca 9000:-
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:18Finns flera fina begagnade crossar på Happy.
http://happymtb.org/annonser/index.php?adpage=0&category=1&type=1&newsearch
Bara till att pruta lite så har du pengar över till kläder och skor 😉
Finns flera fina begagnade crossar på Happy.
http://happymtb.org/annonser/index.php?adpage=0&category=1&type=1&newsearch
Bara till att pruta lite så har du pengar över till kläder och skor 😉
Quote from Funbeat user on 6 September 2012, 21:20Som ett avslut på denna tråd, som jag nu tar upp igen efter ett långt uppehåll.
Tanken var att komma igång med cykling samt att få lite stabilitet i ryggen. Hitta en cykel för ca 10 k
Under året skulle även Ölandsrundan klaras av.Hur blev det??
Inköpt u
Som ett avslut på denna tråd, som jag nu tar upp igen efter ett långt uppehåll.
Tanken var att komma igång med cykling samt att få lite stabilitet i ryggen. Hitta en cykel för ca 10 k
Under året skulle även Ölandsrundan klaras av.
Hur blev det??
Inköpt u
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 10:19Alltid trevligt med avrapporteringar, kul att veta hur det gick.
Alltid trevligt med avrapporteringar, kul att veta hur det gick.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 11:08Ifall du skulle bli sugen på längre sträckor och/eller ryggen inte orkar mer, kan liggcykel vara ett bra alternativ.
Köper man begagnat går det att få en hyfsad liggcykel från 10000 kr.
Ifall du skulle bli sugen på längre sträckor och/eller ryggen inte orkar mer, kan liggcykel vara ett bra alternativ.
Köper man begagnat går det att få en hyfsad liggcykel från 10000 kr.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 12:46Men snälla Petter, måste du upprepa ditt liggcykel-mantra i så gott som varenda tråd som avhandlar "välja cykel"/"välja utrustning"/etc? Att du propagerar för liggcyklar i varje enskilt fall tror jag är ganska känt nu.
Men snälla Petter, måste du upprepa ditt liggcykel-mantra i så gott som varenda tråd som avhandlar "välja cykel"/"välja utrustning"/etc? Att du propagerar för liggcyklar i varje enskilt fall tror jag är ganska känt nu.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 12:48Han behöver ett ligg.
Han behöver ett ligg.
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 16:46nja, jag anser väl snarare att det är betydligt fler som behöver det 😉
Nu startades just den här tråden av en kille med ryggproblem, och då tyckte jag det var på sin plats. Rådet var riktat till honom, och han kanske inte känner till liggcyklar sedan ti
nja, jag anser väl snarare att det är betydligt fler som behöver det 😉
Nu startades just den här tråden av en kille med ryggproblem, och då tyckte jag det var på sin plats. Rådet var riktat till honom, och han kanske inte känner till liggcyklar sedan ti
Quote from Funbeat user on 7 September 2012, 17:15Snyggt av Fredrik att avrapportera!
Sen tycker jag det är helt ok att fortsätta att prata för liggcykel om man har positiva erfarenheter av detta, för hur många av oss har provat på det, inte jag i varje fall (riktigt sugen på att testa). Sen kan man väl
Snyggt av Fredrik att avrapportera!
Sen tycker jag det är helt ok att fortsätta att prata för liggcykel om man har positiva erfarenheter av detta, för hur många av oss har provat på det, inte jag i varje fall (riktigt sugen på att testa). Sen kan man väl