Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVälja cykel
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit runt och tittat lite på cyklar, både racer och cyklocross. Även en 29 tums mtb är med i bilden.

Verkar som att man inte får så mycket för 10 tkr. Man kan hitta en hoj för pengen men den behöver utrustas med pedaler och lite annat. Sedan be

Det finns crossar för under 10 000:-
Tiagra duger utmärkt.

om du skulle börja gilla att cykla så lägg då mer pengar på en bra racer då.

Jag tror att merida tex har en just hoj för ca 9000:-

Finns flera fina begagnade crossar på Happy.

http://happymtb.org/annonser/index.php?adpage=0&category=1&type=1&newsearch

Bara till att pruta lite så har du pengar över till kläder och skor 😉

Som ett avslut på denna tråd, som jag nu tar upp igen efter ett långt uppehåll.
Tanken var att komma igång med cykling samt att få lite stabilitet i ryggen. Hitta en cykel för ca 10 k
Under året skulle även Ölandsrundan klaras av.

Hur blev det??
Inköpt u

Alltid trevligt med avrapporteringar, kul att veta hur det gick.

Ifall du skulle bli sugen på längre sträckor och/eller ryggen inte orkar mer, kan liggcykel vara ett bra alternativ.

Köper man begagnat går det att få en hyfsad liggcykel från 10000 kr.

Men snälla Petter, måste du upprepa ditt liggcykel-mantra i så gott som varenda tråd som avhandlar "välja cykel"/"välja utrustning"/etc? Att du propagerar för liggcyklar i varje enskilt fall tror jag är ganska känt nu.

Han behöver ett ligg.

nja, jag anser väl snarare att det är betydligt fler som behöver det 😉

Nu startades just den här tråden av en kille med ryggproblem, och då tyckte jag det var på sin plats. Rådet var riktat till honom, och han kanske inte känner till liggcyklar sedan ti

Snyggt av Fredrik att avrapportera!
Sen tycker jag det är helt ok att fortsätta att prata för liggcykel om man har positiva erfarenheter av detta, för hur många av oss har provat på det, inte jag i varje fall (riktigt sugen på att testa). Sen kan man väl