Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:23(OT: CX optimal pendlingscykel? En pendlingscykel är bara optimal i ett visst pendlingssammanhang. Sådana här påståenden visar ju bara hur folk ofta tittar endast på sin egen situation och pendlingssträcka. Man behöver inte vara speciellt utrustad med fan
(OT: CX optimal pendlingscykel? En pendlingscykel är bara optimal i ett visst pendlingssammanhang. Sådana här påståenden visar ju bara hur folk ofta tittar endast på sin egen situation och pendlingssträcka. Man behöver inte vara speciellt utrustad med fan
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:25David: Jag undrar vad din rekomendation baseras i för medicinskt kunnande? Vilken utmärkande egenskap har CX-cykelns geometri som du inte kan hitta hos någon annan cykel OCH som diskbråcksinnehavare är betjänta av?
David: Jag undrar vad din rekomendation baseras i för medicinskt kunnande? Vilken utmärkande egenskap har CX-cykelns geometri som du inte kan hitta hos någon annan cykel OCH som diskbråcksinnehavare är betjänta av?
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:29När någon är 193 cm o väger 100 kg samt har ryggproblem så gäller det att tänka till.
Ett tips är att fundera på däck, skärmar, sittställning och ifall det ska vara kul att cykla liiiite fortare på träningsrundan.
Vad kom du fram till?
När någon är 193 cm o väger 100 kg samt har ryggproblem så gäller det att tänka till.
Ett tips är att fundera på däck, skärmar, sittställning och ifall det ska vara kul att cykla liiiite fortare på träningsrundan.
Vad kom du fram till?
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:36Visst är en racer bra om det bara skall cyklas landsväg sommartid, men alla racercyklar tycker inte om vuxna män på 100kg + att CX däcken med lite större luftkammare kan bidra till bra mycket mer komfort och mindre stötar för ryggen och resten av kroppen.
Visst är en racer bra om det bara skall cyklas landsväg sommartid, men alla racercyklar tycker inte om vuxna män på 100kg + att CX däcken med lite större luftkammare kan bidra till bra mycket mer komfort och mindre stötar för ryggen och resten av kroppen.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:40Vikt och längd utesluter ingen typ av cykel. En racer är snabbare på asfalt än cyklocross. Så även en "sportcykel" eller vad vi nu skall kalla dem.
Vikt och längd utesluter ingen typ av cykel. En racer är snabbare på asfalt än cyklocross. Så även en "sportcykel" eller vad vi nu skall kalla dem.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:45Jaha, och så var det med det genomtänkta resonemanget.
Edit tycker att Conny lyckades med tankevärksamheten.
Jaha, och så var det med det genomtänkta resonemanget.
Edit tycker att Conny lyckades med tankevärksamheten.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:46En "sportcykel" snabbare på asfalt än en CX? Skulle inte tro det. För det har väl inte pratats om förbud mot däcksbyte?
En "sportcykel" snabbare på asfalt än en CX? Skulle inte tro det. För det har väl inte pratats om förbud mot däcksbyte?
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:57Crossdäcken jag testat (Schwalbe) rullade overkligt bra, ingen JÄTTE skillnad mot vanliga racerdäck. Och nej jag är inte en jättestark cyklist.
Crossdäcken jag testat (Schwalbe) rullade overkligt bra, ingen JÄTTE skillnad mot vanliga racerdäck. Och nej jag är inte en jättestark cyklist.
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 12:59Det klart att man kan skaffa en CX och genast modda den för att bättre passa ens behov.
Behöver man mer "bekvämlighet" och fjädring så kan väl en racerinspirerad touringcykel med stålram vara ett alternativ. Jag vet faktiskt inte. Lika lite som ni verkli
Det klart att man kan skaffa en CX och genast modda den för att bättre passa ens behov.
Behöver man mer "bekvämlighet" och fjädring så kan väl en racerinspirerad touringcykel med stålram vara ett alternativ. Jag vet faktiskt inte. Lika lite som ni verkli
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 13:05Vad vet du om andras erfarenheter?
Vad vet du om andras erfarenheter?