Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVänja kroppen med sportdryck...
You need to log in to create posts and topics.

Under långpass inför långt lopp (För mej Sthlm Marathon)

Man sägs ju ska kunna göra det. Brukar få problem med magen om jag dricker sportdryck efter någon timmes löpning. Men man skall då kunna vänja magen genom att dricka samma dryck under sina långa pa

Om du får problem med magen om du dricker sportdryck ska du nog undvika sportdryck överhuvud taget.

Jag kör på resorb istället och nån energibar då och då.

jag blandar en svagare variant, just för att min mage skall klara av drickat, på cykel mixar jag hej vilt mellan vatten, sportdryck & cola

snarare så att du kan prova den sportdryck som loppet serverar under dina långpass - funkar den inte så vet du att du antingen måste ha med egen sportdryck (som du vet att magen tål) eller hålla dig till vatten som dryck.
Att vänja magen vid något den int

Jag får problem med Maxim (som Stockholm marathon använder) men inte med andra drycker som t.ex. Vitargo & Enervit. Att "vänja sig" vid Maxim fungerade inte för mig. Jag köpte den förut rabatterat genom klubben jag var med i. Nu köper jag en dryck som fun

Jag har ännu inte råkat ut för någon som får magen att protestera men däremot så finns det ju varianter som smakar apa...

Ja, typ Vitargo. Den smakar i alla fall inte hallon.

Jag har blivit varnad för flera olika sportdrycker. Nu senast skulle Enervit enligt säkra källor GARANTERAT ge mig magproblem på Vasaloppet. Jag märkte dock ingenting, trots rikligt med sportdryck i s

Hej
Jag provade Enervit under ÖS , Vr & det funkade bra.

Varning dock - att bara dricka sportdryck kan ge kramper ( som jag fick erfara under ÖS - mot slutet drack jag bara vatten & tog de där GT tabletter).

Dubbelpost: http://www.jogg.se/?sida=forum&subid=9964

Jag tror absolut att man kan vänja sig / kroppen vid sportdryck under ansträngning. Bara att prova ett par gånger och se vad som händer 🙂

Däremot är det för min del viktigt att skilja på de olika grenarna, har aldrig haft problem med magen under cykel,