Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@ Mikael: jag har anmält mig till halvmarathon med sikte på Jubileumsmarathon 2012. Jag tror att det kan vara en fördel att öka löpdosen innan dess. Det säger min PT i alla fall.

Jag tar en koffeintablett och dricker vatten när jag vaknar. Då blir man sådär härligt klarvaken å fräsch en bit in i passet då koffeinet börjar slå in 🙂

Ett annat knep är att ha allt förberett kvällen innan så det bara är att ta sig ut. Jag brukade bry

Ingvar pratar om i Söndags...vilken morron de var (H:)

Ja tog cykeln o stack iväg i sakta mak,strax efter 07..stannade till där solen gav sitt speciella morgon-sken in i träden,som bara Naturen kan..SÅÅ vackert !

Camilla,jag gjorde 1 egen,enkel varian

Jag orkar minst 10 km i lugnt tempo om jag käkar en banan och dricker 1-1,5 dl vatten strax innan. Trots att jag försöker sno på så hinner det nog gå någonstans mellan 15 och 30 minuter mellan bananen och löpstart. Det räcker för mig. Det händer ibland at

Jo,det har jag oxå märkt..att när man nästan sprungit klart,så är man vansinnigt hungrig..trots jag käkar fil o flingor innan.

Men det är som Jenny säger..man kan/jag kan springa bara 1/2 timme efter frukost..Vet 1 granne som sagt "efter du ätit,måste du

Jonas Colting berättade att han fastar i dygnsperioder från middag till middag och fortsätter att täna. Dricker bara vatten.

Så det borde gå att klara morgonmilen utan att käka en massa, kanske en vanesak. Jag körde till jobbet (13 km) på ett glas vatten

Jag har lyckats vänja mig vid att äta frukost före morgonpaassen innan hade jag svårt för det men nu funkar det faktiskt. Tempot måste dock vara lågt i början av passet.

Men det verkar vara väldigt individuellt det här med frukost eller inte före passet.

Är det inte trots allt lite orättvist att jämföra Colting med den "normala" 99,99% av svenska befolkningen? 😉

Men visst, människan är ju ett vanedjur.