Quote from Funbeat user on 23 March 2010, 19:08Verkar intressant.
Det jag hört refereras till är "studier" på personer utan kläder i nollgradigt vatten, att det blir skillnad om man är påklädd hjälper att ha bra kläder på sig och flythjälp när man åker skridskor vet jag (maken brukade åka långfärds).
Verkar intressant.
Det jag hört refereras till är "studier" på personer utan kläder i nollgradigt vatten, att det blir skillnad om man är påklädd hjälper att ha bra kläder på sig och flythjälp när man åker skridskor vet jag (maken brukade åka långfärds).
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 14:45Intressant hur diskussionen svänger. Livräddningsteknik var väl inte det jag tänkte på. Givetvis är det bra att kunna rädda någon ur vattnet, fattas bara annat, men simundervisningen i olika klubbar har ambitionen att lära ut alla simsätt och är flexibla
Intressant hur diskussionen svänger. Livräddningsteknik var väl inte det jag tänkte på. Givetvis är det bra att kunna rädda någon ur vattnet, fattas bara annat, men simundervisningen i olika klubbar har ambitionen att lära ut alla simsätt och är flexibla
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 16:29Jag menar främst egen livräddning. Att hålla sig flytande och ta sig bort från en eventuell fara, eller till räddningsflytetyg även i grov sjö, vind och mörker.
Jag menar främst egen livräddning. Att hålla sig flytande och ta sig bort från en eventuell fara, eller till räddningsflytetyg även i grov sjö, vind och mörker.
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2010, 17:15Är bröstsim bättre i mörker? 😉
Är bröstsim bättre i mörker? 😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 17:21Ja, självklart.
Ja, självklart.
Quote from j sollerman on 24 March 2010, 23:04varför?
varför?
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 11:02Nu har väl ändå diskussionen vikt av lite. Det dyker ju upp trådar lite här och var där man frågar hur man ska kunna navigera utanför simhallen. På triathlonbloggar så läser man hur folk "simmat fel" och fått korrigera. Detta är dessutom personer som trän
Nu har väl ändå diskussionen vikt av lite. Det dyker ju upp trådar lite här och var där man frågar hur man ska kunna navigera utanför simhallen. På triathlonbloggar så läser man hur folk "simmat fel" och fått korrigera. Detta är dessutom personer som trän
Quote from Funbeat user on 25 March 2010, 12:36Om du tränat frisim sedan du var tre, fyra år tror jag inte du tyckt att det var ngt större problem heller vid det här laget. Det man är van vid brukar fungera.
Om du tränat frisim sedan du var tre, fyra år tror jag inte du tyckt att det var ngt större problem heller vid det här laget. Det man är van vid brukar fungera.