Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:20Treåringar var nog ett extremfall, men i USA finns det tydligen lite för många simbassänger utomhus lite här och var som folk inte alltid kommer ihåg att stängsla in eller täcka över ordentligt, därav att det är viktigt att barnen lär sig simma så tidigt
Treåringar var nog ett extremfall, men i USA finns det tydligen lite för många simbassänger utomhus lite här och var som folk inte alltid kommer ihåg att stängsla in eller täcka över ordentligt, därav att det är viktigt att barnen lär sig simma så tidigt
Quote from j sollerman on 20 March 2010, 18:09bröstsim är omöjligt! crawl känns mer naturligt.
bröstsim är omöjligt! crawl känns mer naturligt.
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 23:20Det jobbiga med bröstsimmet för barnan är att orkar hålla upp huvudet, det krävs en del mognad i koordiantion och styrka för det.
I vår simklubb lär sig barnen bröstsim och ryggsim från start, som är en lättare teknik än crawl för barnen som jag ser det.
Det jobbiga med bröstsimmet för barnan är att orkar hålla upp huvudet, det krävs en del mognad i koordiantion och styrka för det.
I vår simklubb lär sig barnen bröstsim och ryggsim från start, som är en lättare teknik än crawl för barnen som jag ser det.
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 23:56En fördel med bröstsim är att det går att simma närapå sittande i vattnet. Då slipper man böja på huvudet, men det går å andra sidan riktigt långsamt. Jag brukar göra så när jag hamnar bakom en långsam simmare i bassängen.
En fördel med bröstsim är att det går att simma närapå sittande i vattnet. Då slipper man böja på huvudet, men det går å andra sidan riktigt långsamt. Jag brukar göra så när jag hamnar bakom en långsam simmare i bassängen.
Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 10:17Simma bröstsim sittandes är också en bra styrkeövning (t+)
Simma bröstsim sittandes är också en bra styrkeövning (t+)
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 14:58OK crawl ska alltså läras in perfekt men inte bröstsim som man får variera som man vill? 😉
OK crawl ska alltså läras in perfekt men inte bröstsim som man får variera som man vill? 😉
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 16:58Akta knäna bara.
Akta knäna bara.
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 21:15Rasmus, du behöver inte tvivla längre. Hos SK Laxen kör de med rygg och crawl först och barnen väntar lite med bröst. Barnen som är ca 6 år simmar riktigt bra ryggsim och vid 7 år så är det många som simmar bra crawl. De hade simtävlingar (mest för att få
Rasmus, du behöver inte tvivla längre. Hos SK Laxen kör de med rygg och crawl först och barnen väntar lite med bröst. Barnen som är ca 6 år simmar riktigt bra ryggsim och vid 7 år så är det många som simmar bra crawl. De hade simtävlingar (mest för att få
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 21:15Rasmus, du behöver inte tvivla längre. Hos SK Laxen kör de med rygg och crawl först och barnen väntar lite med bröst. Barnen som är ca 6 år simmar riktigt bra ryggsim och vid 7 år så är det många som simmar bra crawl. De hade simtävlingar (mest för att få
Rasmus, du behöver inte tvivla längre. Hos SK Laxen kör de med rygg och crawl först och barnen väntar lite med bröst. Barnen som är ca 6 år simmar riktigt bra ryggsim och vid 7 år så är det många som simmar bra crawl. De hade simtävlingar (mest för att få
Quote from Funbeat user on 22 March 2010, 22:58Intressant. Det betyder att en sjuåring skulle slå mig på 25 meter! Jag behöver ca 45 sekunder per 25 meter när jag sprintar maximalt med bröstsim.
Men det förändrar inget i sak. Bröstsim, som det lärs ut, är ofantligt mycket vettigare ur livräddningssyf
Intressant. Det betyder att en sjuåring skulle slå mig på 25 meter! Jag behöver ca 45 sekunder per 25 meter när jag sprintar maximalt med bröstsim.
Men det förändrar inget i sak. Bröstsim, som det lärs ut, är ofantligt mycket vettigare ur livräddningssyf