Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvårens planer
You need to log in to create posts and topics.

Huvudmålet för våren är Stockholm Marathon. Har bara sprungit ett år och detta blir min första mara. Har inte kunnat bygga upp min distans så mycket i höst som jag velat på grund av skador och sjukdom och var väl dessutom lite grön/överoptimistisk när jag

För mig blir vårens roliga huvudmål att åka till England och springa tre stycken fell runs. Sen vill jag gärna springa bra på terräng-DM också.

Helsinki City Run (halvmarathon) i början av maj. Det ska bli jätteroligt eftersom vi är ett tjejgäng som träffas där och äter middag tillsammans på fredag kväll, springer på lördag och sedan myser på lördag kväll. Hem på söndag. Gillar sådana här tjejhel

Karlstad stadslopp sub 43. Det är för min del väldigt djärvt och väldigt svårt att klara men vore det lätt att klara vore det inte kul att satsa mot.

Sedan att till hösten ställa upp i något banlopp på 5000 m utan att behöva skämmas för tiden.

Har rätt lugna planer som mest går ut på att lära känna min kropp lite mer; mental träning, lära mig att ta ut mig till max åtminstone någon gång, våga ta i mer och bli lite tuffare. =) Blir lite småtävlingar med bästa vännen för att vänja sig vid känslan

Huvudmålet för mig under våren är Stockholm Marathon. Jag hoppas ta mig i mål på under 3.20. Innan dess väljer jag mellan Aros Marathon och Munkastigen, som en del av träningen och utan tidsmål.

Niklas.
24H i Trollhättan blir det. Har dock funderingar på helgen som inkluderar det populära loppet "Kraftprovet". Då blir det i juli.

Själv vid ålder 74 - snart 75 så har jag lugnat ner mig, så det blir väl minst 4 6D(agars) + en del andra långsamma

Illbatting: (t+) Kanske ses vi där (Sweden Rock)? Ser du en dåre som är ute och kutar vid 8-hugget på morgonen är chansen/risken ungefär 90% att det är jag... 😉

Våren känns annars lite konturlös eftersom jag för första gången på 4 år inte siktar mot Sto

Kanske det Tomas.
Fast i så fall i öltältet eftersom jag brukar lägga in mina vilodagar just under Sweden Rock.

I min kalender står det VU varje månad, Premiärmilen, Lidingö Ultra (26 km, vågar inte köra 50) och Göteborgsvarvet.

GV ska bli kul, jag har inte varit så mycket i Göteborg men har hört att det är sån stämning runt loppet. Har trevligt sällskap och suppo