Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVärme
You need to log in to create posts and topics.

är det för varmt och springa i dag? när de är 27 grader? eller klarar man springa 24km fast tar med mig vatten?

Testa! Det kan bara din kropp svara på. Det är så olika från person till person hur man klarar värmen. Så ut och testa men var beredd på att "ställa" in det hela om det blir för jobbigt!

Sprang 20km utan vatten idag. Inga som helst problem. Ska man däremot köra på "hårt" får man nog räkna med att prestationen sjunker.

1 h 11 min 53 s har min kropp klarat på halvmaran med gånginslag p g a håll. 1994 i Motala i 30 graders värme samt sol.

jag ska nog testa men väntar nog till 18.00! lite svalare då kanske

Ta med vatten du och drick lite från första stund och sen kontinuerligt. Sen märker du om kroppen funkar som den ska.
Och spring på puls, inte hastighet, om du har den möjligheten.

Jag förbrukar nästan en liter i timmen om det är sånt här väder.

ja de gör man nog! men jag tar kanske långpass vid 8 tiden istället imon få se hur jag gör

Är det för varmt så sänker man väl hastigheten. Själv så tycker jag att det är så SOL-klart som det bara kan bli....men kanske för en mindre rutinerad löpare så är det kanske inte riktigt SOL-klart utan kanske mera ett aningen SKUGGIGT incitament för trän

Motvilligt faller jag för dina liknelser, Kjelle...

Om dagen ska bli varm brygger jag extra kaffe på morgonen och låter svalna i ett stort glas i kylskåpet. Efter lunch så tar jag fram glass ur frysen och lägger i kaffet. Jag klarar inte av att dricka varm dryck när det är varmt men ofta är jag SÅ sugen på