Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 22:57Glöm inte att luftfuktigheten påverkar rätt mycket. Jag sprang själv ett långpass idag, och det var mycket hög luftfuktighet (här på västkusten).
Resultatet blev att jag blev väldigt trött (ovanligt hög puls), kläderna blev så våta att det droppade från
Glöm inte att luftfuktigheten påverkar rätt mycket. Jag sprang själv ett långpass idag, och det var mycket hög luftfuktighet (här på västkusten).
Resultatet blev att jag blev väldigt trött (ovanligt hög puls), kläderna blev så våta att det droppade från
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 11:29Självklart kan man springa i värme. Det är bara en fråga om attityd, disciplin (=hålla nere hastigheten) och att följa sin överlevnadsinstinkt (=att dricka mycket).
Igår sprang jag och några vänner 20 km mitt på dagen från Stockholms stadion till Rotebro
Självklart kan man springa i värme. Det är bara en fråga om attityd, disciplin (=hålla nere hastigheten) och att följa sin överlevnadsinstinkt (=att dricka mycket).
Igår sprang jag och några vänner 20 km mitt på dagen från Stockholms stadion till Rotebro
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 14:49Och glöm framförallt inte att dricka INNAN du sticker ut, alltså från flera timmar innan träningen.
Och glöm framförallt inte att dricka INNAN du sticker ut, alltså från flera timmar innan träningen.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 16:24Det gäller att känna sig själv. Alla reagerar inte på samma sätt i värme. Har man en bra svettning så har man ett fungerande kylsystem och klarar värmelöpning hyggligt om man dricker och håller nere tempot något.
Om man är typen som svettas mindre är det
Det gäller att känna sig själv. Alla reagerar inte på samma sätt i värme. Har man en bra svettning så har man ett fungerande kylsystem och klarar värmelöpning hyggligt om man dricker och håller nere tempot något.
Om man är typen som svettas mindre är det
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 16:31Anna D har en synpunkt som gällde även för mycket länge sedan.
Ju lättare man svettas desto snabbare acklimatiserar man sig.
Svettas lätt och har väl inte haft så stora problem.
Det finns ju dock alltid en gräns.Skulle kuta en timme i 99% luftfuktighe
Anna D har en synpunkt som gällde även för mycket länge sedan.
Ju lättare man svettas desto snabbare acklimatiserar man sig.
Svettas lätt och har väl inte haft så stora problem.
Det finns ju dock alltid en gräns.
Skulle kuta en timme i 99% luftfuktighe
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 20:37Anna D: Kvinnor svettas mindre än män och senare. Män som jag själv börjar oftast svettas redan efter ett par minuter även på ett träningspass vid måttlig ansträngningFör kvinnor kan det ta upp till en halvtimma på samma pass.
Alla de symptom du beskriv
Anna D: Kvinnor svettas mindre än män och senare. Män som jag själv börjar oftast svettas redan efter ett par minuter även på ett träningspass vid måttlig ansträngningFör kvinnor kan det ta upp till en halvtimma på samma pass.
Alla de symptom du beskriv
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 20:50Jag sprang tillsammans med Mikael igår i hettan och kan inte låta bli att förundras hur mycket vätska man kan dra i sig. Det var en flaska i taget - i ett svep. Och inte ett endaste toastopp - behovet uppkom liksom inte trots dessa enorma mängder vätska.
Jag sprang tillsammans med Mikael igår i hettan och kan inte låta bli att förundras hur mycket vätska man kan dra i sig. Det var en flaska i taget - i ett svep. Och inte ett endaste toastopp - behovet uppkom liksom inte trots dessa enorma mängder vätska.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 20:59Ref hufvudvärken Hurtbullan så kan du testa med några lättöl alt 2,8 å det brukar då ge med sig omedelbums. I alla fall för mig....!? Psykologisk effekt kanske..!
Ref hufvudvärken Hurtbullan så kan du testa med några lättöl alt 2,8 å det brukar då ge med sig omedelbums. I alla fall för mig....!? Psykologisk effekt kanske..!
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 21:08Tack för tipset! Bara det inte är i smaken det psykologiska sitter för jag gillar inte öl. Men är det bra så är det och medicin SKA inte smaka bra om det är verkningsfullt. 🙂
Tack för tipset! Bara det inte är i smaken det psykologiska sitter för jag gillar inte öl. Men är det bra så är det och medicin SKA inte smaka bra om det är verkningsfullt. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 21:32JAg håller med Anna, jag svättas inte nog. Huden blir knallröd och brännhet. 22 grader bara (och kl 21) och bara 25 min men skulle inte klara mycket längre.
Håret blir lite fuktigt men svetten kokar av mig så snabt att jag är snustorr. 🙁
JAg håller med Anna, jag svättas inte nog. Huden blir knallröd och brännhet. 22 grader bara (och kl 21) och bara 25 min men skulle inte klara mycket längre.
Håret blir lite fuktigt men svetten kokar av mig så snabt att jag är snustorr. 🙁