Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVårstatus?
You need to log in to create posts and topics.

Idag på min lunchrunda var det växlande molnighet, ca 8 plus och till största delen helt isfritt. En del i min planerade runda var dock belagd av tjock glansis och jag fick tänka om just där. En kortare bit var riktigt blöt. Men til största delen alltså t

Jag bor ett par mil utanför Göteborg och här är det underbart nu! Isfritt, +5-6 och solsken både igår och idag! Riktigt vårligt! Perfekt väder för att springa långt, efter över en månad med snö, kyla och minusgrader. 🙂

Tråkigt med flunsan som aldrig vill ge sig....å naturligtvis så skiner vårsolen som allra härligast då. Upplev livet ....brukar jag tänka å så några svordomar som protest ...hehe.

Tråkigt Kjell. 🙁 Hur är det med vårtecken annars i Månkarbo? Snö? Is? Fågeljoller?

I Luleå var det idag -8°C och mulet. Snöplogspersonalen gör nog sitt bästa för att göra bil-, gång- och cykelvägar farbara. Men under all snö finns ett tjokt lager is. Jag, som ju gick och halkade på en isfläck i ett p-hus och bröt ett finger, fick höra a

Isfritt och +7 i Linköping under dagen
Vaknade av fågelsång i morse 🙂

Esbo: -2C, 1m snö

I Skatås Göteborg tär värmen (just nu +4) på isen på de sista isiga ställena på spåren. Grusåttan är helt OK och om 3 veckor är det dags för första Vårtävlingen.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1132443

Just nu är det +2 grader i Surahammar (utanför Västerås) där jag bor.
Nästan isfritt på marken, endast några fläckar kvar här och där.

Hoppas verkligen att det här fina vädret håller i sig! 😀

Dagsmejan har satt in för fulla muggar å det är naturligtvis alltid så där underbart vårligt. Vi tog in några björkkvistar å dom håller nu på att blomma ut å så hade svärmor med sig tulpaner med blåbärsris för två veckor sedan....en gammalmodig å vacker b