Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVårstatus?
You need to log in to create posts and topics.

Björnön 10 km Västerås helt isbelagd (ca 75% av sträckan). Går utmärkt att springa med icebugs även om vissa sträckor har lös issörja som ger dåligt fäste.

Enligt meteorologisk vetenskap har våren anlänt till Skåne hörde jag från TV i morse. En vecka utan frost. Fågelkvitter på morgonen här också, något enstaka fågelsträck har jag sett. Vårflod i ån bakom huset...Inte en snö- eller isfläck att skåda 🙂

Rapport från morgonrundan i Vaxholm: plusgrader (3) och ganska upptorkat på gångvägarna, men i skogsspåren är det mycket och hård packad is. Stråk av smältvatten som frusit till under natten även på annars torra vägar.

Känns som om våren är på väg. Om i

Å vad kul att läsa alla rapporter. Mera! 🙂

Jag vilar mig i form...

Jag också idag men vi har ett par gradet svalare idag än igår och mulet. 3 plus just nu och dom hotar visst med enstaka snöbyar i Stockholm idag. 🙁

Målilla: våren är här! Klarblå himmel, sol och fågelkvitter. Någon enstaka snöhög men annars barmark. Underbart!

Förmiddags pass i skogarna runt Täby (Ensta- och Skavlötenspåren).

Runt nollan i temp, bara det! Näst intill glansis i hela spåret. Men här och där kan man få 100 meter eller så med barmark. Dubbskor ett absolut måste. Inte en person ute, förrän vid 5 k

-5, inte en endaste fläck med barmark - det dröjer nog en månad till. Bor i mellersta Finland.

Hade glömt långa tightsen till lunchjoggen igår, funkade bra med korta tights också. +6 och sol i Stockholm. 🙂