Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVårstatus?
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang 3 km men eftersom det var första passet på 4 veckor så tog det lite tid..... Nu ser jag att det har dykt upp några fräknar på kinderna, det är för mig ett vårtecken 🙂

Sol från klarblå himmel, två plus, men lite kall vind. 21 km genom villaområden, längs fält och E22:an. Fotbollsspelande pojkar är väl ett säkert vårtecken?

Underbar tur vi hade och nu smakar kaffe och bulle gott!

98% snöfritt i skogen, solsken och fågelsång. Mossarna bör fortfarande, ingen grönska. Perfekt för obanat! Sisjön, Göteborg.

@Magnus Homann: Låter som om det börjar bli läge att ta sig söderut och försöka hitta SportIdent-pinnen jag tappade under WRT Sandsjöbacka Trail Marathon och som legat dold under snön sedan dess... 🙂

-5 och strålande sol i Luleå idag. Perfekt väder för långpass med andra ord.

Isfritt i Södra Stockholm (Bredäng/Mälarhöjden/Aspudden/Västertorp) vilket gav en härlig vårtur i löparskorna igår. 🙂 Enstaka snöhögar på trottoarer på skuggsidan, men ingenting som inte går att skutta runt.

Endast ett fåtal isfläckar idag på sträckan Sundbyberg - Karlberg - Sundbyberg. Underbart väder med sol! (H)

Sol, sol, sol överallt, men isvindar från Ryssland (?) och iskana överallt utom på de mest använda vägarna och några tungt grusade gångbanor.

Våren dröjer nog några veckor till ändå här i södraste Dalarna.

Vårblöta leriga stigar, översvämmade fällt med isyta och en iskall vind från norr.

I övrigt sol, sol, sol, och små minisolar i form av vintergäck 🙂

I vilken del utav sverige blommar Vintergäcken just nu ?