Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvätskebälte
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan, hejsan. Tänkte starta en ny tråd om vätskebälte, trots att jag hittade en med några år på nacken. Kanske dykt upp nåt nytt på marknaden sen sista tråden.
Jag börjar så smått komma upp i löpavstånd där vätsketillförsel inte vore av ondo. Vill gärna

Jag gillar Perfektabältet.

Hej! Det är faktisk störe problem än det låter. Föra året har jag köpt Vätskebälte under "vasaloppsväcka" i Sälen 3x och fick lämna dem alla tillbaka för att efter varje test - träning fick jag sportdryck över hela ryggen. Är det verkligen ingen som har t

http://www.runnersgear.se/vatskesystem/vatskebalten/
Jag är lite sugen på Nathan Trail Mix (och en Ultraspire rygga, men det är en annan sak)

Här är en till som gillar Perfekta. Det jag har att jämföra med är Nathan, där jag gillar Perfektan bättre. Men, den kan ju knappast klassas som "nytt", direkt. 🙂

Perfekta fungerar bra. Enkel och smidig. Antalet flaskor varierar man efter längd på pass och väder. Jag har 5-flasksmodellen, men brukar ha med mig 2-3 flaskor.

Här är ett till fan av Perfekta men du vill ju bara ha en flaska.
Mitt bälte har fem flaskor med korken uppåt. Jag lägger aldrig
märke till att jag har det när jag springer.

mjah, tänkte bara ha 1 flaska nu, men det är såklart smart o ha plats för fler den dagen jag klarar av längre sträckor. Kanske lika bra införskaffa ett bälte med plats för mer.
Ad Tibor: Vad var skillnaden mellan Nathan och Perfekta? Varför inte Nathan?

Får väl sälla mig till Perfektas hyllningskör jag med, jag springer med ett 5-flaskorsbälte men jag har sällan fler än 2 med mig nu för tiden. Men det är skönt att ha möjligheten att ta med fler, om det skulle behövas.

Tycker extrafickorna är kanon dessu

Fickor? Jag har bara en ficka fram på min. Har jag ett sekunda perfekta? 🙂

1 flaska? Spelar det ingen roll hur stor den är, en perfektaflaska är bara 1,5 dl. Mindre flaskor, mindre skvalp.