Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningvätskebälte
You need to log in to create posts and topics.

Medan jag å andra sidan inte tappat mer än en enda flaska på 5-6 år, och den tappade jag på foten så det märktes, och jag kunde plocka upp den så gott som direkt. Hade den inte smackat rakt in i foten kanske jag hade sprungit ifrån den, det vet jag inte.

Jag är Perfekta fan också.
Har det gamla fyra flaskors bältet med ficka fram, inköpt 2003.

Nackdelen är som påpekats att man lätt tappar flaskor när man böjer sig framåt - min lösning är att plocka ur framflaskorna.

Vad gäller att bältet åker upp så h

Vill man ha ett vätskebälte med enbart en flaska så rekommenderar jag Gram 1 från Haglöfs. Flaskan rymmer ca 6 dl. Bältet har två förvaringsfack som lätt rymmer telefon, nycklar samt flera energibars. Dessutom en mycket bra kardborrefästning på midjan. Si

Kul med mycket respons 🙂
Men hmmm nu blev ja helt ambivalent.
handflaskan såg spännande ut, men skulle nog behöva ha en för var hand för o inte känna mig helt skev efter en timme.
Tyvärr tror ja det blir svårt å få nån o bli min flaskhållare även om j

Bästa sättet, det kan ju vara så att just din midja/höft gillar en viss bältestyp bättre än en annan typ. Det kan man ju bara spekulera i 🙂

Varning för perfektaflaskor då du åker skidor iaf. Har förlorat ett par under vasalopp...

Finns fler handhållna alternativ!
http://swedentrails.tictail.com/products/vaskor/handhallet

Vid en skobeställning kryssade jag för ett sånt här bara för att det var billigt. Det visade sig passa mig kanonbra, löjligt prisvärt!

http://www.sportsdirect.com/karrimor-2-bottle-belt-764832

Jag har fastnat för ultimate directions vätske bälte Navati efter att ha kört med ryggsäck ett tag (har insett att jag vill ha så lite saker på ryggen som möjligt)

Den har 2 lite större flaskor som går bra att byta ut mot om man inte gillar ventilen. Väs

Såg idag att Salomon kommit med ett nytt Advanced Skin S-LAB bälte (deras toppmodell) som är brett och lätt och skall tydligen sitt väldigt bra. Har plats för två flaskor på ryggen (säkerhetssnodd så att flaskorna inte hopar ur) och sen två små fickor på