Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätskebältet
You need to log in to create posts and topics.

Hur tajt ska det sitta? Har svårt att hitta rätt storlek!

Kör ni med 3 eller 4 flaskor variant? Har hört att 4 flaskorsvariant är bättre för att det ger en mer omogen viktförderlning... skitsnack eller är det verkligen bra att ha?

Så löst det kan utan att studsa, dvs relativt hårt.

Kör med 4 flaskor, det blir en jämn fördelning. Efter ett tag märks det inte.

För långpass är 6 el t o m 8 flaskor att föredrag. De är ju så små...

Viktfördelningen ändras ju ändå under passet allt eftersom du tömmer flaskorna, så välj hellre utifrån hur mycket vätska du vill bära med dig. Själv har jag ett bälte med plats för 4 flaskor plus att jag sytt på specialfickor för astmainhalator och bussko

Jag springer med Camelbak, tycker inte om när det sitter åt runt höfter/mage när jag ska springa... Men det är klart, vätskebältena är ju bra mycket billigare. Och så svettas man inte lika mycket på ryggen heller!

Jag kör med 8-flaskorsbältet. Om jag vill ha färre flaskor så lämnar jag några hemma. 🙂

Håller med Mela. Camelback regerar. Jag sprang lidingöloppet med en sådan förra året, behövde inte stanna för att fylla på vätska förän efter 2mil. Sparade massor av tid och kraft på detta. /anders

Vad kör ni med för modell då?
Camelbak Siren? Liten och smidig?
Eller en modell med midjerem och bröstrem?

Finns det ngn bra sida med bilder på allla de här modellerna?

Jag springer med bälte för 4 flaskor. Köpte det på Intersport för 150:- Han som hjälpte mig på affären rek mig bälte istället för rygga. Han sa att det skumpade för mycket. Kanske hade han provat fel modell?

Bälte funkar bra för mig iaf, men kör jag lång

Lingling:

http://www.camelbak.com/index.cfm