Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVätskebältet
You need to log in to create posts and topics.

Jag slår ett slag för de här.. naturligtvis 🙂

http://www.silva.se/pg_swe/products/acc_drink2.htm

🙂

Jag har användt bälte med 3 flaskor och det funkade så där bra.
Har nu skaffat en Camelback och är jätte nöjd med den.
Jag upplever att det var svårare att få ett vätskebälte att sitta bra än det är med Camelback.

Jag använder ett vätskebälte med fyra små flaskor (tror de rymmer ca en liter vätska sammanlagt, har aldrig tagit reda på hur mkt de rymmer...)
Jag tycker det funkar bra och efter nån km känner jag det knappt =)
De fyra flaskorna räcker för mig men än s

Mitt vätskebälte är av resår och jag spänner det riktigt hårt, långt nere på höfterna, där tycker jag det sitter bäst och stör minst.

jag sätter det också långt ner på höfterna. det sitter bäst där
(jag har också ett som är av resår)

same here

En sida med att gå ner i vikt är att vätskebältet inte sitter så bra längre. Förut spände jag fast det över höften, stjärten. Men nu vill det bara falla ner när stjärten blivit mindre... Man kanske borde prova på camelback. Det har åtminstone börjat gå så

Om man är mellan två storlekar så kan det vara idé att ta den större modellen klippa av och ta bort en snutt av bältet och sy ihop det igen. Jag har inte gjort detta själv, men någon på FB har tipsat om det tidigare och jag skall göra det eftersom mitt l

Jag använder två stycken kraftiga påsförslutare, en på var sida för symmetrins skull, för att korta mitt perfektabälte. Funkar ganska bra och så slipper man klippa och sy och dona.

Ingen som har någon idé vad man gör när flaskorna börjar läcka vid löpning? Har ett väteskebälte med 4 flaskor ( 1L ) och med sådana där korkar som man kan öppna och dricka utan att ta av korken om ni förstår vad jag menar...:-) Iallafall så är det helt O