Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 2014 - 1750:- för c …
You need to log in to create posts and topics.

Läste på VR:s hemsida angående VR 2014 och blev lite överraskad av deras tanke att de som förbokar VR (företag, cykelklubbar, större kamratgäng) kommer att få betala 1750:- istället för 1350:- (prishöjning med 100:- i förhållande till 2013).

Det kommer a

för de som missade en plats till årets VR, jag tror 400kr extra för att kunna för anmäla är peanuts.

Det är ingen allmän anmälan som kostar 400:- extra om man gör den tidigt, det är endast för grupper på minst 40 personer. Alltså en sorts omvänd grupprabatt 😉

Luktar girighet men förvånar inte. Man har en lång tradition av att krama ur mesta möjliga från deltagarna.

Efter 4 lopp VR tillhör jag sedan ett antal år tillbaka i VVV (Våga Vägra Vättern). Det då jag inte tycker loppet sker i den motionsandan jag vill se och att det bara går ut på det kommersiella.

1750 kr /30 mil =58,33 kr i milen !!! (Var det inte Gary Jo

Bojkotta skiten! 🙂

körde Liege-Bastogne-Liege cyclosportive i lördags 276 km 4700 höjdmeter 30 euro

Man får väl anordna cykelloppet "runt vättern" en annan dag för hovarna. Alla susar ju runt med få depåstopp, så det vore väl inte så svårt att fixa 3 depåer i stockholmsklubbarnas regi. Sen är det väl bara att låna Roslagvårens prylar för tidtagning så h

Det kanske är bra att det blir höjning då det kommer att gynna andra lopp, både befintliga och förhoppningsvis skapas nya.
Frågan är varför inte Mälarenrunt blir mer av ett motionslopp istället för som idag Brevetlopp.

Frågan är när det blir obligatorisk

Dags för Hofvet att börja satsa på andra lopp?

Vättern has been done liksom... . . 1750 är på tok för mycket pengar när man ändå bara fyller vatten i Fagerhult...