Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 17:30Det cirkulerar resultatlistor där 7:05 gav placering 1 och 7:06 gav placering 2 trots att det 5 personer som hade 7:05. Rätt är naturligtvis att 7:06 då ger plats 6. Karin har placering 827 när man gör det rätt.
Det cirkulerar resultatlistor där 7:05 gav placering 1 och 7:06 gav placering 2 trots att det 5 personer som hade 7:05. Rätt är naturligtvis att 7:06 då ger plats 6. Karin har placering 827 när man gör det rätt.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 18:33Varför skriker någon "Kommer till vänster"? Det är fortfarande normalt att köra om på vänster sida.
Skapar inte det röra om någon inte uppfattar mer än "vänster " och alla andra skriker "Håll höger"?
Varför skriker någon "Kommer till vänster"? Det är fortfarande normalt att köra om på vänster sida.
Skapar inte det röra om någon inte uppfattar mer än "vänster " och alla andra skriker "Håll höger"?
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 18:43Bättre att ödmjukt vråla "Omkörning!", kanske?
Bättre att ödmjukt vråla "Omkörning!", kanske?
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 18:51Jag är även förundrad över varianten att en del pekar bakom ryggen åt motsatt håll som "problemet" finns.
Normalt sedan mer än trettio år tillbaka pekar man, slår på höften på den sidan som hindret finns.
Jag är även förundrad över varianten att en del pekar bakom ryggen åt motsatt håll som "problemet" finns.
Normalt sedan mer än trettio år tillbaka pekar man, slår på höften på den sidan som hindret finns.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 19:24Eftersom det ofta, inom mer än lvg-cykling, inte hålls perfekt åt höger och det ofta är praktiskt att köra om på olika sidor är det klokast att ropa på vilken sida man kommer.
Alternativet är det naivt lönlösa att försöka få omgivningen att hålla till hö
Eftersom det ofta, inom mer än lvg-cykling, inte hålls perfekt åt höger och det ofta är praktiskt att köra om på olika sidor är det klokast att ropa på vilken sida man kommer.
Alternativet är det naivt lönlösa att försöka få omgivningen att hålla till hö
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 19:27Att bedriva omkörningar i + 50 km/h med klungor till höger om folk är som gjort för krascher.
Att bedriva omkörningar i + 50 km/h med klungor till höger om folk är som gjort för krascher.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 19:41Och ibland är det som gjort för krascher att cykla om någon på vänster sida i -30 km/h.
Cykling är som gjort för krascher. Men om man anpassar sig till rådande situation och är tydlig så lär det gå bäst.
Och ibland är det som gjort för krascher att cykla om någon på vänster sida i -30 km/h.
Cykling är som gjort för krascher. Men om man anpassar sig till rådande situation och är tydlig så lär det gå bäst.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 19:45Omkjøring på høger er det samme som å be om trøbel. Selv om det skule være plass, så gjør man ikke det på sykkel i felt/klunge.
Jeg har flere ganger låst "cowboyer" inne på høgre side, til de selv finner ut av det.
Omkjøring på høger er det samme som å be om trøbel. Selv om det skule være plass, så gjør man ikke det på sykkel i felt/klunge.
Jeg har flere ganger låst "cowboyer" inne på høgre side, til de selv finner ut av det.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:55Jag ska kanske förtydliga mig själv lite till angående ropandet. Jag förstår anledningen till det hela, och tycker det är ok när det görs på ett vettigt sätt. Inte när det används för att kräva "ensamrätt" på vägbanan.
Tänk er en omvänd situation. Tänk om
Jag ska kanske förtydliga mig själv lite till angående ropandet. Jag förstår anledningen till det hela, och tycker det är ok när det görs på ett vettigt sätt. Inte när det används för att kräva "ensamrätt" på vägbanan.
Tänk er en omvänd situation. Tänk om
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 22:22Karin: Finns det nån resultatlista för damerna på vätternrundan eller har du bara räknat 🙂 ?
Starkt cyklat!!
Karin: Finns det nån resultatlista för damerna på vätternrundan eller har du bara räknat 🙂 ?
Starkt cyklat!!