Quote from Guest on 16 March 2011, 06:39Tjenare!
Undrar om någon har bra träningstips för att kunna klara VR under 10 tim? Även om någon har råd och tips under själva loppet. Hur man skall lägga upp det? bl.a om man skall göra några stopp osv.
mvh Niklas
Tjenare!
Undrar om någon har bra träningstips för att kunna klara VR under 10 tim? Även om någon har råd och tips under själva loppet. Hur man skall lägga upp det? bl.a om man skall göra några stopp osv.
mvh Niklas
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 06:49Viktigaste är nog att hitta andra att cykla med som vill och kan hålla samma tempo..
Tror de flesta som håller det tempot kör med två stopp, undvik ställen där det serveras mat eftersom kötiden oftast är längre där.
Viktigaste är nog att hitta andra att cykla med som vill och kan hålla samma tempo..
Tror de flesta som håller det tempot kör med två stopp, undvik ställen där det serveras mat eftersom kötiden oftast är längre där.
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 07:50Raymond Bergmark här på Funbeat har gjort en bra hjälpreda:
"Funderar du på hur du ska lägga upp din Vätternrunda? Var och hur länge ska du stanna, hur mycket fortare måste du cykla om du stannar för lasagne i Hjo?
Svaret på dessa och alla andra frågor
Raymond Bergmark här på Funbeat har gjort en bra hjälpreda:
"Funderar du på hur du ska lägga upp din Vätternrunda? Var och hur länge ska du stanna, hur mycket fortare måste du cykla om du stannar för lasagne i Hjo?
Svaret på dessa och alla andra frågor
Quote from Camilla Höög on 16 March 2011, 08:17Skippa kontrollerna i Jönköping och Hjo. De slukar tid. Stanna maximalt i varannan kontroll: Gränna, Fagerhult, Karlsborg, Hammarsundet. Se till att det blir korta stopp.
Skippa kontrollerna i Jönköping och Hjo. De slukar tid. Stanna maximalt i varannan kontroll: Gränna, Fagerhult, Karlsborg, Hammarsundet. Se till att det blir korta stopp.
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 08:41Om du har hyfsad grundstatus: 150 mil blandad cykelträning, blanda hårdare pass med långpass på sådär 10 mil.
Som de andra skrev: hitta bra gäng att cykla med, så du slipper dra själv mer än absolut nödvändigt. Startar du på morgonkvisten kommer du att h
Om du har hyfsad grundstatus: 150 mil blandad cykelträning, blanda hårdare pass med långpass på sådär 10 mil.
Som de andra skrev: hitta bra gäng att cykla med, så du slipper dra själv mer än absolut nödvändigt. Startar du på morgonkvisten kommer du att h
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 09:20Det är väl Sub10 solo som gäller? 😉
Mer träning - mindre funbeat!
Det är väl Sub10 solo som gäller? 😉
Mer träning - mindre funbeat!
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 09:43Svårt att svara på utan att veta din fysiska status idag. Men är du hyfsat tränad är det absolut ingen omöjlighet, tvärtom. Mitt råd är egentligen att cykla så mycket som bara är möjligt. Själv satsade jag på att ha 300 mil i benen inför min första runda,
Svårt att svara på utan att veta din fysiska status idag. Men är du hyfsat tränad är det absolut ingen omöjlighet, tvärtom. Mitt råd är egentligen att cykla så mycket som bara är möjligt. Själv satsade jag på att ha 300 mil i benen inför min första runda,
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 10:37Gå med i en cykelklubb om du bor så till, trevlig träning och flera skall sannolikt också köra Vättern. Att behärska gruppcykling är en viktig del i att få bra tider på VR.
Gå med i en cykelklubb om du bor så till, trevlig träning och flera skall sannolikt också köra Vättern. Att behärska gruppcykling är en viktig del i att få bra tider på VR.
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 12:50Jag ska köra min första runda i år och siktar på att köra 3pass per vecka med 2pass på vardagarna a´4-5mil och ett längre pass på helgen på ca 7-10mil. Jag siktar på att komma runt på 11-12tim i totaltid, men jag startar vid 4-tiden så risken finns att de
Jag ska köra min första runda i år och siktar på att köra 3pass per vecka med 2pass på vardagarna a´4-5mil och ett längre pass på helgen på ca 7-10mil. Jag siktar på att komma runt på 11-12tim i totaltid, men jag startar vid 4-tiden så risken finns att de
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 12:55mmm tack för tipsen.. Har tidig starttid på fredagskvällen. Ska nog gå ändå får jag hoppas 😉
mmm tack för tipsen.. Har tidig starttid på fredagskvällen. Ska nog gå ändå får jag hoppas 😉