Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan under 10 tim?
You need to log in to create posts and topics.

OK träna för VR, men vad gör ni sen resten av året. Cykelsäsongen har ju precis börjat...

Cyklar lite randonneurslopp: http://www.fredrikshof.se/rando10

I min cykelklubb är det en enorm aktivitet med syndaflodsartad tillströmning av medlemmar i ökande takt fram till början av juni. Från mitten av juli försvinner de allra flesta och kvar finns den vanliga skaran "veteraner" i klubben, plus en handfull som

Då gäller det att få dom att nappa på något spännande sensommarlopp så att de fortsätter sin målinriktade träning...

Det vore mycket bättre att få dem att släppa hela det här med målinriktad träning, eller möjligen sätta som enda "mål" att ha det trevligt och kul ihop med andra cyklister ute på vägarna.

Rasmus,

Jag kom att tänka på en diskussion som kom upp i löpgruppen om stora kända lopp kontra lokala arrangemang. Låter som att det här är lite av samma fenomen där det är svårt att konkurrera med ett starkt varumärke som VR.

Tror iofs inte att det ino

Ja, jag är cynisk, men jag har också hört från många att det är just att klara av VR (och i vissa fall klassikern) som är målet och sen räcker det.

VR har blivit en sorts pilgrimsfärd för landsvägscyklister, och folk som inte cyklar frågar alltid om man

Har du det då Rasmus?

Samma eller ännu värre med skidor o Vasaloppet. Svårt att intressera folk för andra lopp eller andra mål

Till Vasaloppets försvar kan man dock säga att det är en fin tävling med traditioner, anor och ett bra arrangemang där det mesta utom starten funkar klanderfritt. De är dock lika giriga.