Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 19:35OK träna för VR, men vad gör ni sen resten av året. Cykelsäsongen har ju precis börjat...
OK träna för VR, men vad gör ni sen resten av året. Cykelsäsongen har ju precis börjat...
Quote from Rasmus Olsson on 17 March 2011, 21:36Cyklar lite randonneurslopp: http://www.fredrikshof.se/rando10
Cyklar lite randonneurslopp: http://www.fredrikshof.se/rando10
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 00:53I min cykelklubb är det en enorm aktivitet med syndaflodsartad tillströmning av medlemmar i ökande takt fram till början av juni. Från mitten av juli försvinner de allra flesta och kvar finns den vanliga skaran "veteraner" i klubben, plus en handfull som
I min cykelklubb är det en enorm aktivitet med syndaflodsartad tillströmning av medlemmar i ökande takt fram till början av juni. Från mitten av juli försvinner de allra flesta och kvar finns den vanliga skaran "veteraner" i klubben, plus en handfull som
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:07Då gäller det att få dom att nappa på något spännande sensommarlopp så att de fortsätter sin målinriktade träning...
Då gäller det att få dom att nappa på något spännande sensommarlopp så att de fortsätter sin målinriktade träning...
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:17Det vore mycket bättre att få dem att släppa hela det här med målinriktad träning, eller möjligen sätta som enda "mål" att ha det trevligt och kul ihop med andra cyklister ute på vägarna.
Det vore mycket bättre att få dem att släppa hela det här med målinriktad träning, eller möjligen sätta som enda "mål" att ha det trevligt och kul ihop med andra cyklister ute på vägarna.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:23Rasmus,
Jag kom att tänka på en diskussion som kom upp i löpgruppen om stora kända lopp kontra lokala arrangemang. Låter som att det här är lite av samma fenomen där det är svårt att konkurrera med ett starkt varumärke som VR.
Tror iofs inte att det ino
Rasmus,
Jag kom att tänka på en diskussion som kom upp i löpgruppen om stora kända lopp kontra lokala arrangemang. Låter som att det här är lite av samma fenomen där det är svårt att konkurrera med ett starkt varumärke som VR.
Tror iofs inte att det ino
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:33Ja, jag är cynisk, men jag har också hört från många att det är just att klara av VR (och i vissa fall klassikern) som är målet och sen räcker det.
VR har blivit en sorts pilgrimsfärd för landsvägscyklister, och folk som inte cyklar frågar alltid om man
Ja, jag är cynisk, men jag har också hört från många att det är just att klara av VR (och i vissa fall klassikern) som är målet och sen räcker det.
VR har blivit en sorts pilgrimsfärd för landsvägscyklister, och folk som inte cyklar frågar alltid om man
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:49Har du det då Rasmus?
Har du det då Rasmus?
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:51Samma eller ännu värre med skidor o Vasaloppet. Svårt att intressera folk för andra lopp eller andra mål
Samma eller ännu värre med skidor o Vasaloppet. Svårt att intressera folk för andra lopp eller andra mål
Quote from ellen olsson on 25 March 2011, 10:12Till Vasaloppets försvar kan man dock säga att det är en fin tävling med traditioner, anor och ett bra arrangemang där det mesta utom starten funkar klanderfritt. De är dock lika giriga.
Till Vasaloppets försvar kan man dock säga att det är en fin tävling med traditioner, anor och ett bra arrangemang där det mesta utom starten funkar klanderfritt. De är dock lika giriga.