Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan under 10 tim?
You need to log in to create posts and topics.

Sticker in med en liten fråga.. Hur stor nytta har man utav löpning vid cykling? Är det ett realistiskt mål att cykla under 10h om jag springer milen på cirka 37-38min? Har precis köpt en racer och ska sätta igång ihelgen..

Fast att ha en realistisk bild av vad som motiverar folk är väl kanske inte cynism om man ska vara riktigt noga...

Visst är det en lite överdriven fixering vid vissa sträckor och lopp inom olika idrotter både bland utövare och allmänheten. Risken är ju d

Anders Nilsson skrev: "Samma eller ännu värre med skidor o Vasaloppet. Svårt att intressera folk för andra lopp eller andra mål"

Ja och nej. Jag tror inte att seedningsloppen skulle dra en bråkdel av de startande utan Vasan. Sedan har förvisso de lopp so

Erik: Det skadar ju inte att du kan springa milen så pass snabbt. För att klara VR under 10 timmar med pauser måste du hålla 31-33 km/h i knappt 10 timmar. Du behöver sannolikt cykla i grupp (bra att lära sig i förväg) och klara av att sitta många timmar

Rasmus,
Det du beskriver är onekligen en tråkig aspekt av Vätternrundan.

Däremot finns det även en uppsida. Av alla de som tränar inför VR (och som sett VR som ett delmål för ev svensk klassiker) är det sannolikt alltid några som blir bitna av cyklingen

Jag är en uppsida

Härligt att höra.

Uppsida här med. 🙂

Jag föll pladask - uppåt alltså 🙂

Niklas M & Erik N:
Min bakgrund stämmer rätt bra med Eriks. Löpare god för runt 37 minuter milen. Cyklade något motionslopp sommaren 2008 och tränade rätt bra våren 2009. Blev ungefär 175 mil i sadeln inklusive ett par motionslopp, där jag lärde mig grund