Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVäxjö cyklister.
You need to log in to create posts and topics.

Det här är en fin runda!
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=jorkemkqhxstlebn

Skulle skippa att köra över fylleryd.. riktigt dålig väg där nu.

Tycker ni överdriver lite nu och underskattar vad era cyklar och däck klarar av!
Visst är dessa vägar lite dåliga men det är ju inte precis som att cykeln faller i bitar eller däcken skärs i slamsor bara man kör över en ojämnhet, spricka eller en grusstr

Tack för svaren.
Får se vad det blir.
Har ju som sagt var inte bestämt om det blir racern eller tempohoj som skall tas med.
Lugnt tempo blir det väl aldrig i början.
Man är ju som kossorna på grönbete 🙂

Niclas: "Visst är dessa vägar lite dåliga men det är ju inte precis som att cykeln faller i bitar eller däcken skärs i slamsor bara man kör över en ojämnhet, spricka eller en grussträng... "

Jo, det är precis det jag tror ska hända! 😉 Jag är inte så rut

@Niklas
Det klart att det GÅR att köra Ljungsåkravägen. Min tanke vara bara att förvarna de som sitter hemma och planerar sina rundor. Det finns ju så mycket andra fina vägar man kan åka på istället.

Visst kan man söka sig till finare vägar men det kanske inte är helt fel att köra på sämre underlag ibland. Kan ge tekniken en knuff i rätt riktning. 🙂

Och varför inte prova att t.o.m köra lite grusväg med racern då och då. Ger lite perspektiv på vad

Niclas: Ja, cykeln tål säkert ganska mycket, men jag är fortfarande rädd att det är jag själv, som är den svagaste parten i sammanhanget.

Fast jag är ju en sådan, som inte vågar hoppa i gupp i slalombacken, köra i funparks (slalom) eller åka berg-och-dal

För mej duger inget annat än slät fin asfalt. Annars hade jag väl skaffat en MTB.

Mikael: Precis!! (t+)