Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVäxjö cyklister.
You need to log in to create posts and topics.

Ja kl 18 den 18e startar måndagsturen från Stortorget, och det ryktas om 18 grader varmt och sol (H) 😉 så då blir det en feelgood cykling i premiären och tänk om alla 92 medlemarna på måndagsturens facebooks sida dyker upp, då blir det en mäktig syn!
Ang

Chris: Jaha, det förklarar min förvåning över hur DEN vägen kunde vara dålig. När jag var med på Växjötrampen förra året följde jag bara med strömmen och eftersom trakterna kring Linneryd, Tingsryd, Rävemåla inte är mina tassemarker, hängde jag inte rikti

Halva vägen från Rävemåla till Tingsryd är rena flygrakan (nylagd den också), riktig fin svart asfalt från Holmahult till Tingsryd.
2:a Juni inbokad då, var anmäler man sig?

Förresten, ngn som varit och kollat på nya cykelbutiken i stan "Bikebrothers"?
Var där förra veckan och fick bara positiva signaler om personal och cyklar.
Man blir lätt sugen på att byta hoj.... de hade ett bra erbjudande tycker jag, men det får bli näst

Jag skulle behöva justera min framväxel på racer. Vilken cykelaffär i Växjö är bäst på sådant? Någon som vet?

Växjö Cykelservice nere vid skattemyndigheten är duktiga killar, kan jag rekommendera Simon!

Någon som kan berätta om premiärkörningen på Måndagsturen? Vädret var ju super! (jag missade denna begivenhet p.g.a. jobbet, typiskt!)

Tror vi var ca 60-70 pers i alla fall. vi körde 4 eller fler grupper, snabbaste med utgång 32 denna grupp splittrades dock ganska snabbt efter beslut, så vi blev en snabb o en långsam själv stannade jag i den långsamma och vi slutade med ett snitt på 30km

Långsamma gruppen snittade 30 km!
Det kan man kalla en bra premiärtur 😉

Förra året snittade vi 34 något pass med "snabb" gruppen...
Tror inte det gick så fort i måndags dock.
Det är väl cykel på måndag eller är det påsk ledigt med Måndagsturen?