Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVäxjö cyklister.
You need to log in to create posts and topics.

Man behöver ingen mtb för att testa några korta slingor grusväg då och då. 🙂

Men jag förstår precis vad du menar med att du föredrar slät fin asfalt, det gör helt klart dom allra flesta av oss, även jag. 😀

Poängen är dock att det skulle inte skada do

Ja du har en poäng där. Det ligger ju en del grus i kanterna nu på våren och det är ju lurigt om man är mitt i en klunga och inte har så mycket manöverutrymme.

Ja, visst är det så. Jag tänkte faktiskt just då jag cyklade bland allt grus på att det skulle varit väldigt jobbigt att ta sig förbi dessa tjäl-hål på ett säkert sätt i en klunga. Det är lätt att agera reflexmässigt och gira med påföljd att man kör på en

Det skall ju vara lite njutning att cykla också, prova GC-vägen ut mot Braås/Lenhovda.. ren njutning att glida fram på!

körde vägen över fylleryd i går, inga problem att köra där längre! dock en rackans massa golfvagnar på vägen 🙂

Cyklade upp till Växjö från Urshult via Jät och Bergunda, hade inga större problem med vägen. Värre är det med vägen från Linneryd till Tingsryd.... grov asfalt och mycket hålor och ojämnheter, den undviker jag gärna.

Linneryd-Tingsryd? Är det inte, i alla fall sista biten, en ganska ny och bred väg? Växjö-trampet går väl på den vägen? Hoppas de hinner fixa till vägen till dess.

Louise: Jo, vägen (20km) la de "ny" i höstas, men de misslyckades totalt. Som att cykla på nylagd oljegrus.....det knattrade för fullt i ramen på flera ställen där det låg lös asfalt!

Är det fortfarande samling kl 1800 på stortorget ang. måndagsturen?

Ja på måndag ska det vara premiär enl. vad jag har hört.