Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVackra löparkroppar.
You need to log in to create posts and topics.

Jag undrar över mycket.

Har märkt att löparkropparna blir vackrare och vackrare om man tänker på muskler.

Nog för att en del ser väl komiska ut i sina för uppumpade kroppar, men flertalet ser ut att hålla en bra balans.

Det ser vackert ut numera. Vi va

Tydligen kan man se fram emot att som springande gubbe bli vacker:
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=18757

Men måste man raka bröstet?

Vackrare å vackrare om man tänker på muskler.....Nääää men min käre vän K-G....!!??
Finns det något vackrare än en kvinna som springer????????? Oavsett fart å oavsett vikt, figur, utseende....etc,etc,etc....Det var ju för faan det som gjorde att vi börjad

BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Usain_Bolt_Olympics_cropped.jpg
Vänta lite...skulle han bli snabbare om han var tunnare? Karln är ju redan omöjligt snabb! *nyfiken*

Jag tror du har fel... Jag tror att vi springer sämre idag för att det inte finns lika många som vill träna, och som vill träna lika mycket som då. (Bara att läsa Kjell Eriks Ståhl träningsprogram gör mig dödstrött) Vi har helt enkelt för mycket andra akt

Andreas Falk intervjuades i P3 kl 08.00 i morse om ultralöpning (bra intervju för övrigt som var bra reklam för ultra). Han nämnde att ultralöpare har mer muskler än ideal för dem som springer kortare. Detta för att orka hålla upp löpstilen under den läng

Musklers vara eller inte vara är för mig som att balansera på en knivsegg och lära sig att hålla den balansen.

Jag styrketränar i dagsläget 7,5 h per vecka enligt ett strikt schema, efter styrketräningen kommer 1 h simning.
Uppvärmningen ligger just nu p

KG,

Om vi tar bort eliten, för vi har väl bättre svenska ultraresultat nu än på 80-talet, men sämre på marathonfronten. Fast undrar om vi inte har fler manliga sub-2.30 löpare nu? Hursomhelst, om vi bortser från dem så tänker jag så här:

Långdistanslöpn

Min reflexion stämmer vad som sägs här ovan: ser man på triathleter skulle jag säga att många som håller på med långdistans (IM) är mer muskulösa än sprint-tävlande.

Viktigt är nog ändå inte muskelmassan. För längre distanser (IM och ultra) så gäller de

Försök till svar som jag ser det.
Påpekande. Tänkte på detta med att så få numera klarar 3 timmar på Stockholm Marathon därav tråden.

Kjelle. Då ( 10.000 år tillbaks och mer ) när nästan alla sprang för att antingen få tag i föda eller slippa bli föda t