Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 10:35Anders.
100K var "populärt" på 80-talet, dock springer väl 5 x fler denna sträcka i dag.
Topp 10 genom alla tider visar att rekordet sattes i fjol av Jonas Buud.
De följande 9 resultaten är samtliga från 1991 och tidigare.24H. Tror vi var mindre än 10 s
Anders.
100K var "populärt" på 80-talet, dock springer väl 5 x fler denna sträcka i dag.
Topp 10 genom alla tider visar att rekordet sattes i fjol av Jonas Buud.
De följande 9 resultaten är samtliga från 1991 och tidigare.
24H. Tror vi var mindre än 10 s
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 12:24Förresten,
jag tycker man ofta läser att vi är så dåliga men var så bra på 80-talet. Finns det statistik som backar upp detta? Då tänker jag inte främst på eliten kanske, utan t ex manliga sub-3 och kvinnliga 3.20-marathonlöpare.Finns det tabeller för
Förresten,
jag tycker man ofta läser att vi är så dåliga men var så bra på 80-talet. Finns det statistik som backar upp detta? Då tänker jag inte främst på eliten kanske, utan t ex manliga sub-3 och kvinnliga 3.20-marathonlöpare.
Finns det tabeller för
Quote from Lars Breström on 24 February 2010, 15:50Ett exempel är ju Stockholm Marathon.
För att komma in på plats 1000 år 2009 krävdes en tid på 3.25.41
1984 krävdes det en tid på 3.01.41.
Hela 24 minuter som skiljer !!!
Ett exempel är ju Stockholm Marathon.
För att komma in på plats 1000 år 2009 krävdes en tid på 3.25.41
1984 krävdes det en tid på 3.01.41.
Hela 24 minuter som skiljer !!!
Quote from Lars Breström on 24 February 2010, 15:53Ja, det var ju just det du skrev, sorry
Ja, det var ju just det du skrev, sorry
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 16:31Sedan tycker jag det är bättre om det är fler som springer än vad de tusen bästa presterar på en tävling. Jag har inte koll på denna utveckling ser ut.
Sedan tycker jag det är bättre om det är fler som springer än vad de tusen bästa presterar på en tävling. Jag har inte koll på denna utveckling ser ut.
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 16:44Ytterligare ett långt inlägg...
Samtidigt så har jag en teori som jag är ganska bekväm med och det är att om man tränar på längre distans så blir en kortare distans inga problem varken för fysiken eller pannbenet.
T ex vänjer du dig vid ett löppass på 1
Ytterligare ett långt inlägg...
Samtidigt så har jag en teori som jag är ganska bekväm med och det är att om man tränar på längre distans så blir en kortare distans inga problem varken för fysiken eller pannbenet.
T ex vänjer du dig vid ett löppass på 1
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 17:09Anders.
Fler svenska sub 2:30 i dag!!!!!!
Fel, fel, fel, som Brasse sa.1988 sprang en kompis till mig in på plats 50: 2:28:48.
2009 sprang en annan kompis in på plats 52: 2:47:21.1988 var 31 svenskar under 2:30.
Enbart räknat Stockholm Marathon!!!!!!!
Anders.
Fler svenska sub 2:30 i dag!!!!!!
Fel, fel, fel, som Brasse sa.
1988 sprang en kompis till mig in på plats 50: 2:28:48.
2009 sprang en annan kompis in på plats 52: 2:47:21.
1988 var 31 svenskar under 2:30.
Enbart räknat Stockholm Marathon!!!!!!!
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 17:22Jag har sakta börjat lära mig följande;
Stretching är ett relativt nytt påfund.
Vissa menar att Yoga är över 5000 år gammalt, man kan med säkerhet konstatera att Yoga iaf har minst 3000 år på nacken.
Jag vilar min väska...
Jag har sakta börjat lära mig följande;
Stretching är ett relativt nytt påfund.
Vissa menar att Yoga är över 5000 år gammalt, man kan med säkerhet konstatera att Yoga iaf har minst 3000 år på nacken.
Jag vilar min väska...
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 18:36Manne.
Stretching startade nog med det första livstecknet på jorden.Enda gången jag stretchar mig är när jag vaknar.
Om amöban stretchade sig, hur gjorde den?
Förresten.
Fanns inte växter innan.
Nog fasiken stretchar även de sig när de vaknar. 😉När
Manne.
Stretching startade nog med det första livstecknet på jorden.
Enda gången jag stretchar mig är när jag vaknar.
Om amöban stretchade sig, hur gjorde den?
Förresten.
Fanns inte växter innan.
Nog fasiken stretchar även de sig när de vaknar. 😉
När
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 20:00Får kanske tala om vad jag tycker är en vacker löpare.
En vacker löpare bryr mig föga.Däremot när det gäller en vacker kvinnlig löpare ( löperska kan man väl inte skriva ) så är jag mot strömmen ( vilket jag ju alltid lär vara ).
Jag är förtjust i lån
Får kanske tala om vad jag tycker är en vacker löpare.
En vacker löpare bryr mig föga.
Däremot när det gäller en vacker kvinnlig löpare ( löperska kan man väl inte skriva ) så är jag mot strömmen ( vilket jag ju alltid lär vara ).
Jag är förtjust i lån