Quote from Guest on 16 April 2008, 00:29I Italien lär man sig cykla på riktigt från början!!!
BILD:http://www.lidkopingck.se/Album/albums/userpics/10002/cxvm_6.JPG
...
I Italien lär man sig cykla på riktigt från början!!!
BILD:http://www.lidkopingck.se/Album/albums/userpics/10002/cxvm_6.JPG
...
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 00:39Gulligt!
Tänk om vi hade sluppit fotbromsträsket här ändå... Skulle vara intressant att få veta hur många som dött eller skadats svårt som en direkt följd av att de använt fotbroms, eller att den påkörande cyklisten använt fotbroms. Naturligtvis omöjligt
Gulligt!
Tänk om vi hade sluppit fotbromsträsket här ändå... Skulle vara intressant att få veta hur många som dött eller skadats svårt som en direkt följd av att de använt fotbroms, eller att den påkörande cyklisten använt fotbroms. Naturligtvis omöjligt
Quote from Lena O on 16 April 2008, 08:23Många 4-åringar skulle ha svårt att ha kontroll över styret och bromsa med handbromsen tror jag.
Många 4-åringar skulle ha svårt att ha kontroll över styret och bromsa med handbromsen tror jag.
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 08:24Bear discbrakes verkar bra.
Bear discbrakes verkar bra.
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:56Undrar hur många som slagit ihjäl sig pga fullt pådrag på framhjulsbroms och stått på öronen över styret?
Avskyr framhjulsbroms, älskar min fotbroms på madam Lila som jag kan styra cykeln som jag vill med. Sedan finns det andra skäl att gilla Miyata-san o
Undrar hur många som slagit ihjäl sig pga fullt pådrag på framhjulsbroms och stått på öronen över styret?
Avskyr framhjulsbroms, älskar min fotbroms på madam Lila som jag kan styra cykeln som jag vill med. Sedan finns det andra skäl att gilla Miyata-san o
Quote from Ingemar Lindgren on 16 April 2008, 12:02Min 4-aring fick en cykel med handbroms fram o bak som forsta cykel, funkar hur bra som helst fran forsta dan. Man far som foralder se till att bromseffekten ar lagom, aven om man som 4-aring inte direkt kommer upp i flyga-over-styret-fart (eller har den
Min 4-aring fick en cykel med handbroms fram o bak som forsta cykel, funkar hur bra som helst fran forsta dan. Man far som foralder se till att bromseffekten ar lagom, aven om man som 4-aring inte direkt kommer upp i flyga-over-styret-fart (eller har den
Quote from Lena O on 16 April 2008, 13:12Vad jag minns Marcus är de flesta handbroms även på barncyklar lite för stort för barnhänder.
Mina barn hade bara tummen kvar bakom styret för att nå med fingrarna till bromsen och det är knappt optimalt för en 4-åring som i stort sett bara se sig för om
Vad jag minns Marcus är de flesta handbroms även på barncyklar lite för stort för barnhänder.
Mina barn hade bara tummen kvar bakom styret för att nå med fingrarna till bromsen och det är knappt optimalt för en 4-åring som i stort sett bara se sig för om
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 13:26Hej.
Oavsett hur det nu är med den saken med fot Vs handbroms. Så är det utan tvekan (för den som har handstorlek/styrkan) överlägset bäst bromsverkan på det främre hjulet och som Rasmus skrev att det vet dom som kör MC om man nu inte fick MC-körkortet t
Hej.
Oavsett hur det nu är med den saken med fot Vs handbroms. Så är det utan tvekan (för den som har handstorlek/styrkan) överlägset bäst bromsverkan på det främre hjulet och som Rasmus skrev att det vet dom som kör MC om man nu inte fick MC-körkortet t
Quote from Lena O on 16 April 2008, 13:32jo, jag förespråka båda hand/fotbroms på småttingars cyklar. men jag tveka inte alls till att det finns talangar som kan hantera endast handbroms
jo, jag förespråka båda hand/fotbroms på småttingars cyklar. men jag tveka inte alls till att det finns talangar som kan hantera endast handbroms
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 14:51Linglingling, det du beskriver är ju en av konsekvenserna av att vi har så många fotbromsade cyklar. Eftersom folk använder fotbromsen så mycket, har de inte lärt sig att använda frambromsen, och då går det åt skogen när de verkligen behöver den. Hade de
Linglingling, det du beskriver är ju en av konsekvenserna av att vi har så många fotbromsade cyklar. Eftersom folk använder fotbromsen så mycket, har de inte lärt sig att använda frambromsen, och då går det åt skogen när de verkligen behöver den. Hade de