Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVadå fotbroms...!
You need to log in to create posts and topics.

Började snackas om 4-åringar och det var den åldern jag kommenterade när jag skrev barn.

Det är runt skolåldern (som Rasmus skrev) som barns koppling mellan hjärnan och nervbanor är så pass utvecklade att det blir en reflexmässig handling att flytta tram

Cyklar och motorcyklar är hur som helst bra lika verkar det som.
http://www.youtube.com/watch?v=zPUsYJong-c&feature=related 🙂

Edit
Observera sadelmuffen! 😀

Nu orkade jag inte läsa mer än hälften av inläggen. Men jag, 17 år, kan ju säga att för tio år sen så lärde jag mig bromsa med fotbroms. För fyra år sen fick jag min första cykel som saknade fotbroms och jo det gick ganska fort att lära sig att bromsa med

Shit, drifta med cykeln, det var ju sånt man drömde om på BMX:en när man var 13 år, trots att ordet drifta inte var myntat då(-84).

Minna, meningen är att man ser till att lära sig använda frambromsen. Och att lära sig använda den gör man bara genom att öva. Ta cykeln och trampa iväg till en öde gatstump. Få upp lite fart och nudda försiktigt bromsen. Känn efter hur den tar. Nästa gån

När det gäller bil kan man lyckligt ovetande vara bromsimbecile då det överförmyndigt finns ABS som ej går att koppla ur. Gäller även MC i vissa fall.

Men jag kan ju inte leta upp tomma gator så fort jag kommer till nytt ställe?