Quote from Mattias Johansson on 17 April 2008, 08:25Instabiltetsproblemet borde väl även finnas på MC?
Det som jag tycker är mest intressant i diskussionen är att Rasmus inte bromsar med båda med tanke på mottot. Det finns ju risk för vajerbrott och bromshaveri 😉
Instabiltetsproblemet borde väl även finnas på MC?
Det som jag tycker är mest intressant i diskussionen är att Rasmus inte bromsar med båda med tanke på mottot. Det finns ju risk för vajerbrott och bromshaveri 😉
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 08:31Att man sedan vurpar under motionsloppen sätter verkligen perspektiv på verkligheten och vektorerna.
Att man sedan vurpar under motionsloppen sätter verkligen perspektiv på verkligheten och vektorerna.
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 09:03Ja, alltså, det odiskutabelt snabbaste sättet att stoppa är oftast att vurpa! 😀
Ja, alltså, det odiskutabelt snabbaste sättet att stoppa är oftast att vurpa! 😀
Quote from Elias Engqvist on 17 April 2008, 09:56Om man bromsar så kraftigt med frambromsen så man slår runt så får man en väldigt bra bromseffekt - men det gör ganska ont!
Om det ÄR så pass bra friktion och man har så pass hög hastighet så att man kan få cykeln att slå över framhjulet så är det bättr
Om man bromsar så kraftigt med frambromsen så man slår runt så får man en väldigt bra bromseffekt - men det gör ganska ont!
Om det ÄR så pass bra friktion och man har så pass hög hastighet så att man kan få cykeln att slå över framhjulet så är det bättr
Quote from Anders Wallerstedt on 17 April 2008, 09:57Spännande, alla har ju en poäng i det hela, här har ni mitt.
Rasmus resonemang är korrekt, i det fallet att maximal bromsverkan har inträffat, och vi skall fortsätta rakt fram. David och andra har även påpekat att känslan vid inbromsning är viktigt, och d
Spännande, alla har ju en poäng i det hela, här har ni mitt.
Rasmus resonemang är korrekt, i det fallet att maximal bromsverkan har inträffat, och vi skall fortsätta rakt fram. David och andra har även påpekat att känslan vid inbromsning är viktigt, och d
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 10:00Hisingen CK har nybörjarträning. Undrar vem som håller i teoribiten?
Hisingen CK har nybörjarträning. Undrar vem som håller i teoribiten?
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 15:35Frågan är lite här vad vi menar med barn. och varför man cyklar.
Min kille fyller sju i sommar och en sån där sak skulle jag inte drömma om att köpa till honom f n. Han har störtkul med sin fotbromsade cykel utan vare sig handbroms eller växlar, den har h
Frågan är lite här vad vi menar med barn. och varför man cyklar.
Min kille fyller sju i sommar och en sån där sak skulle jag inte drömma om att köpa till honom f n. Han har störtkul med sin fotbromsade cykel utan vare sig handbroms eller växlar, den har h
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 15:43Brorsan och jag fick varsina BMX:er när vi var ca 7 och 9 år. Det var inga problem att bromsa med bara handbromsar, jag tror att vi cyklade dygnet runt med dem den första tiden.
Brorsan och jag fick varsina BMX:er när vi var ca 7 och 9 år. Det var inga problem att bromsa med bara handbromsar, jag tror att vi cyklade dygnet runt med dem den första tiden.
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 16:44Det fanns en extragrej till frambromsen på mellangrabbens cykel där man ställde in hur hårt man kunde bromsa. Bromsade man hårdare hände inget i bromsen, mojen tog upp extrakraften.
Det fanns en extragrej till frambromsen på mellangrabbens cykel där man ställde in hur hårt man kunde bromsa. Bromsade man hårdare hände inget i bromsen, mojen tog upp extrakraften.
Quote from Funbeat user on 17 April 2008, 16:50Hehe, låter som en farlig manick om den inte är inställd rätt... och ganska praktisk när det är halt (och den fungerar)...
Hehe, låter som en farlig manick om den inte är inställd rätt... och ganska praktisk när det är halt (och den fungerar)...