Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är "snabbt" och "långsamt"?
You need to log in to create posts and topics.

Jag är inte jättevan vid att springa mycket, men tycker ändå att jag inte heller är dålig, bara lite otränad, därför har jag haft som mål att hålla ett 5:00-6:30 tempo på Göteborgsvarvet 2013, och tränar därefter.

Min pojkvän sprang varvet med ett 4:30

Som vanligt beror det på talang, gener, vana, träningsbakgrund, humör och så vidare och så vidare.

Vissa tar milen på 55 minuter rakt av utan att blinka, andra behöver jobba på att ens komma i närheten av 60. Alla kommer inte ens dit (alla kommer öht int

Antag att du är fullt frisk. Då spelar åldern roll. Sen spelar naturligtvis gener roll. Hur mycket du rörde dig som ung spelar också en stor roll. Likaså hälsoläget - vikt, rökning, mat och dryckesvanor och såna saker... Sen är det träning, träning och tr

Ja, det var väl någonting sådant jag tänkte. Får väl helt enkelt kämpa och se om jag klarar målet till varvet!

När jag var ung och vältränad kom jag aldrig under 70 minuter på milen. Hur jag än försökte. Somliga av oss blir aldrig snabba oavsett träningsmängd, det är nog genetiskt.

Maria T: Jag har svårt att tro att du uppfyllde alla kriterier ovan: (Fullt frisk, hälsosamt leverne, normalviktig, bra (vägledd) träning) - kanske glömde att skriva att man måste ha ett psyke som låter en ha det riktigt jobbigt ibland under träning och d

Jag har bara en kommentar på vad som är snabbt och vad som är långsamt: Det beror på vad man jämför med. Om jag springer Göteborgsvarvet på en tid som inte hör till de snabbare så har jag ändå genomfört varvet, jämfört med de som inte springer alls. Jag ä

Snabbt är när man är nöjd.
Långsamt är när man är missnöjd.

Jag blir inte heller klok på vad svaret är på den frågan. När jag var ung, och ja vältränad vete fåglarna, men i skolan så lyckades jag springa 100 m på 19- 25 s, och jag undrar om jag inte är snabbare idag. Jag springer iaf 5 km fortare än när jag var 17

Christer, detta var alltså i de sena tonåren, då jag tränade allsidigt 5 dagar i veckan och utöver det gick ungefär 2 mil per dag till och och från skolan och träningen. Jag borde ha varit i min blomstring rent fysiskt sett; fullt frisk, levde hälsosamt o