Quote from Funbeat user on 11 January 2008, 23:52Bra med olika tips, omväxling är ju kul..jaa många korta tunga cykelintervaller har jag inte gjort, kört ett sk BfL-program med 4 intervaller total tid 20 min.. dubbar ja..icebug på önskelistan, får dock vänta med nyinvesteringar (jaa sätta in upp å nervä
Bra med olika tips, omväxling är ju kul..jaa många korta tunga cykelintervaller har jag inte gjort, kört ett sk BfL-program med 4 intervaller total tid 20 min.. dubbar ja..icebug på önskelistan, får dock vänta med nyinvesteringar (jaa sätta in upp å nervä
Quote from Funbeat user on 12 January 2008, 11:58Jag tycker inte att Gärderuds tips bara var riktat till en liten grupp löpare. Starkare vader tjänar alla löpare på! Sen kan man ju träna styrkan i dem på effektivare sätt än att göra hundratals tåhävningar kanske, fast tåhävningar är ju enkelt och bra. D
Jag tycker inte att Gärderuds tips bara var riktat till en liten grupp löpare. Starkare vader tjänar alla löpare på! Sen kan man ju träna styrkan i dem på effektivare sätt än att göra hundratals tåhävningar kanske, fast tåhävningar är ju enkelt och bra. D
Quote from Catharina Brattlin on 12 January 2008, 12:32Kristina, nä, jag har aldrig tränat trappor "med flit" men har en låång trappa, på en av mina löprundor, som måste besegras. Om jag känner för det springer jag upp för den och går ner några gånger, bara för att...
Hur jag gör? Tar två steg i taget och nä
Kristina, nä, jag har aldrig tränat trappor "med flit" men har en låång trappa, på en av mina löprundor, som måste besegras. Om jag känner för det springer jag upp för den och går ner några gånger, bara för att...
Hur jag gör? Tar två steg i taget och nä
Quote from Funbeat user on 12 January 2008, 21:59Jag brukar gå på stepup på gymmet och tycker att det gör gott för löparmusklerna. Tränar vaderna och konditionen, man kan ju ta ut rörelserna precis så mycket man vill. Rejält trött blir man. Dessutom är det bra för bålstabiliteten, vilket man ju också be
Jag brukar gå på stepup på gymmet och tycker att det gör gott för löparmusklerna. Tränar vaderna och konditionen, man kan ju ta ut rörelserna precis så mycket man vill. Rejält trött blir man. Dessutom är det bra för bålstabiliteten, vilket man ju också be
Quote from Catharina Brattlin on 12 January 2008, 22:04Håller med Dig, Anna-Karin. Jättebra träning för ben och vader plus kondisen. Att det är blixterkul också gör ju saken bara bättre!
Jag har instruerat i step up i snart tolv år och och vet hur jobbiga pass jag sätter ihop till deltagarna. Att jag själv
Håller med Dig, Anna-Karin. Jättebra träning för ben och vader plus kondisen. Att det är blixterkul också gör ju saken bara bättre!
Jag har instruerat i step up i snart tolv år och och vet hur jobbiga pass jag sätter ihop till deltagarna. Att jag själv
Quote from Funbeat user on 12 January 2008, 22:07Just det ja, stepträning har jag också funderat på, just för hemmabruk. Men jag har inte hittat stepbrädor som är höga nog, bara ca 25 cm, och det är för lågt (för min längd iaf).
Vad använder ni när ni har stepträning i grupp? Är de högre?
Annars får j
Just det ja, stepträning har jag också funderat på, just för hemmabruk. Men jag har inte hittat stepbrädor som är höga nog, bara ca 25 cm, och det är för lågt (för min längd iaf).
Vad använder ni när ni har stepträning i grupp? Är de högre?
Annars får j
Quote from Catharina Brattlin on 12 January 2008, 22:13De brädor jag använder är från Reebok, och går att bygga på höjden genom att vända "fötterna" på olika sätt. Den högsta nivån är definitivt högre än 25 cm. När jag köpte in dessa brädor till föreningen kostade de runt tusenlappen...hur det är idag vet jag
De brädor jag använder är från Reebok, och går att bygga på höjden genom att vända "fötterna" på olika sätt. Den högsta nivån är definitivt högre än 25 cm. När jag köpte in dessa brädor till föreningen kostade de runt tusenlappen...hur det är idag vet jag
Quote from Funbeat user on 12 January 2008, 22:15Om det är denna: http://www.ginmiller.com/gmf06/gmf_store/equipment/step_platform.html
så är maxhöjden 10", dvs 25.4 cm.
Om det är denna: http://www.ginmiller.com/gmf06/gmf_store/equipment/step_platform.html
så är maxhöjden 10", dvs 25.4 cm.
Quote from Catharina Brattlin on 12 January 2008, 22:27Aha, jo det är den brädan jag använder. Trodde faktiskt att den var högre...:-(
I vilket fall som helst är jag övertygad om, Rasmus, att efter en timme på den är Du rejält mör i benen, och hjärtat skuttar hej vilt! Allt handlar om hur övningarna är ihops
Aha, jo det är den brädan jag använder. Trodde faktiskt att den var högre...:-(
I vilket fall som helst är jag övertygad om, Rasmus, att efter en timme på den är Du rejält mör i benen, och hjärtat skuttar hej vilt! Allt handlar om hur övningarna är ihops
Quote from Funbeat user on 12 January 2008, 22:32Jodå, det var inte så jag menade, men jag vill få in mer träning av hela benen i det, och då är en högre bättre. Jag har kört lite på egen hand på en stol som är ca 40 cm, och det kändes bara lite för högt. Drygt 30 skulle nog vara optimalt.
Jodå, det var inte så jag menade, men jag vill få in mer träning av hela benen i det, och då är en högre bättre. Jag har kört lite på egen hand på en stol som är ca 40 cm, och det kändes bara lite för högt. Drygt 30 skulle nog vara optimalt.