Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med Mikael.
Tar man det lugnt kan man öka med mer än 100%,
speciellt när man börjar från låg nivå.

Dessutom är ju Bennu ej ovan att använda sin kropp.
Tror ej hon är en soffpotatis.

Håller inte alls med ovanstående. För en absolut nybörjare gäller att få teknik och fart innan volym. Har man en bra fart och en bra teknik, kommer det att bli lättare att öka volymen med lägre fart.

Problemet med uthållighet är att det tar tid. Man kan

Men det finns ju många sätt att börja, och än värre när man börjar om.
Om man kör gympapass 3x45 eller 3x60 min varje vecka och sedan bestämmer sig för att springa (för att gympaterminen är slut). Eller man kanske är van att gå långa sträckor redan?
När

Oftast har man vana av att gå eller att springa kortare stäckor, typ 100m. Så ökningen är inte oändlig första gången, men ändå stor. Och det brukar märkas, man klarar inte av att springa typ 1km, eller att man får oändlig träningsvärk. Allt beroende på ti

OK, inte oändligt - men en och annan vill inte räkna gång har jag för mig ... - men nära nog.
Men det jag menar är också att man ofta har ett "dolt kapital" därför att man går till jobbet/bussen/bilen, cyklar i transportsyfte en del, eller kanske kör gym

Ej heller ökningen från att springa 0 m till att springa n meter är oändlig, för givet n.

Jag håller med Ling Ling aspekten.
Har säkert insirerat några 1.000 att börja springa.

De har nog utan undantag haft ett inneboende önskemål och därför rört sig lite mer än de utan intresse.

Så jag har fått dem att hänga med på säg ca. 30 minuter första

"Ej heller ökningen från att springa 0 m till att springa n meter är oändlig, för givet n. "

Nej, inte om du räknar ökningen i absoluta tal, men i procent, som de flesta bollar med här?
n/0 brukar ge NaN (ej att förväxla med indisk matlagning)
(f ö vore

Att beakta är om man tidigare har haft problem eller inte. Har man haft det finns det anledning att öka lite mer försiktigt. Personligen hade jag fokuserat på helgpasset för att vara säker på att återhämta ordentligt mellan gångerna.

Har man inte tidigar

Jag skulle vilja påstå att 10%-regeln är ganska meningslös. En del kan öka mer, andra kan öka mindre. Det beror som några redan varit inne på träningsbakgrund, och vad man ökar ifrån.