Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 08:39Om vi snackar rent matematiskt:
Både 0/0 och x/0 (där x tillhör mängden av reella/komplexa tal) är ej matematiskt definierade. Gränsvärdet x/h går dock mot ±? när h går mot 0 (plus eller minus beror på vilket tecken x har och ifrån vilket håll h går mot
Om vi snackar rent matematiskt:
Både 0/0 och x/0 (där x tillhör mängden av reella/komplexa tal) är ej matematiskt definierade. Gränsvärdet x/h går dock mot ±? när h går mot 0 (plus eller minus beror på vilket tecken x har och ifrån vilket håll h går mot
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 09:08Brukar använda excel oftast för småräkningar, och då kommer det upp "divsion med noll" har jag för mig.
När jag kört stora massberäkningar med massor av värden (här kan vi tala om volymer för att återknyta till tråden 😉 som fyller hela skärmen då har de
Brukar använda excel oftast för småräkningar, och då kommer det upp "divsion med noll" har jag för mig.
När jag kört stora massberäkningar med massor av värden (här kan vi tala om volymer för att återknyta till tråden 😉 som fyller hela skärmen då har de
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 09:18Åhå, limes. Dejavu från matten
😉
Åhå, limes. Dejavu från matten
😉
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 10:20En reflektion: Antag att man börjar på en mil i veckan (2x 5 km). Sedan ökar man 10% i veckan.
Om inte jag räknar fel kommer man då efter ett drygt år att springa dygnet runt.
En reflektion: Antag att man börjar på en mil i veckan (2x 5 km). Sedan ökar man 10% i veckan.
Om inte jag räknar fel kommer man då efter ett drygt år att springa dygnet runt.
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 10:24Det räcker med 1 år för att vara uppe i världsrekordnivå på 6-dagarslöpning iaf 🙂
Det räcker med 1 år för att vara uppe i världsrekordnivå på 6-dagarslöpning iaf 🙂
Quote from Jonny Persson on 23 March 2011, 10:32129 mil i veckan blir det efter ett år om man börjar med en mil i veckan och ökar 10%. Satt och gjorde en sån tabell häromdagen faktiskt!
129 mil i veckan blir det efter ett år om man börjar med en mil i veckan och ökar 10%. Satt och gjorde en sån tabell häromdagen faktiskt!
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 10:45Det blir lite krossande av myter i boken alltså Mackan! 🙂
Glöm inte att skapa lite nya samtidigt, det är en lång och fin tradition inom maratonlitteratur.
Läser just nu, "Att bli en bättre långdistanslöpare" som jag vann på Skövde 6H. Väldigt underhå
Det blir lite krossande av myter i boken alltså Mackan! 🙂
Glöm inte att skapa lite nya samtidigt, det är en lång och fin tradition inom maratonlitteratur.
Läser just nu, "Att bli en bättre långdistanslöpare" som jag vann på Skövde 6H. Väldigt underhå
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 10:51Jag tror att i ursprungsversionen var det 10% i veckomängd, 10% i månadsmängd och 10% i årsträningsmängd. Ger ju ett litet "tak" på tillväxten.
Förutsätter förståss att man redan har en stabil nivå. Misstänker att den nivån är sådär 3-4 mil i veckan.Me
Jag tror att i ursprungsversionen var det 10% i veckomängd, 10% i månadsmängd och 10% i årsträningsmängd. Ger ju ett litet "tak" på tillväxten.
Förutsätter förståss att man redan har en stabil nivå. Misstänker att den nivån är sådär 3-4 mil i veckan.
Me
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 11:12På tal om dejavu så tänker jag snarare på Zenons paradoxer när vi nu pratar (i) oändlighet.
När det gäller att öka 10% så är det väl inte så att man börjar helt från noll utan man har ju någon form av grundnivå. Sedan tror jag att den nivån kanske ligger
På tal om dejavu så tänker jag snarare på Zenons paradoxer när vi nu pratar (i) oändlighet.
När det gäller att öka 10% så är det väl inte så att man börjar helt från noll utan man har ju någon form av grundnivå. Sedan tror jag att den nivån kanske ligger
Quote from Elias Engqvist on 23 March 2011, 11:59"När det gäller att öka 10% så är det väl inte så att man börjar helt från noll " - Moahaha - tur är väl det för då skulle man vara kvar på noll i all oändlighet 🙂
"Om man springer 1 km om dagen så är man efter en vecka 7 km hemifrån... " - bara om man
"När det gäller att öka 10% så är det väl inte så att man börjar helt från noll " - Moahaha - tur är väl det för då skulle man vara kvar på noll i all oändlighet 🙂
"Om man springer 1 km om dagen så är man efter en vecka 7 km hemifrån... " - bara om man