Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 11:38Rasmus har en poäng. Dessutom ska det vara 10% ökning på t.ex. en 7 dagarsvecka eller 10% per månad som varierar i längd. Om en vecka var 8 dagar lång?
Funderade över samma sak när jag fick cellgifter mot cancer. Fick dem med 14 dagars mellanrum pga att
Rasmus har en poäng. Dessutom ska det vara 10% ökning på t.ex. en 7 dagarsvecka eller 10% per månad som varierar i längd. Om en vecka var 8 dagar lång?
Funderade över samma sak när jag fick cellgifter mot cancer. Fick dem med 14 dagars mellanrum pga att
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 11:45Ja, när det gäller "ont" får man förstås skilja på träningsvärk och värk som kommer från skador.
Ja, när det gäller "ont" får man förstås skilja på träningsvärk och värk som kommer från skador.
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 11:47Jo... Det är sant att det är lite konstigt att dela upp saker så. Rekommendationen för sömn är t.ex. 8 h rent generellt, men jag behöver nog sova lite olika... Typ 9 h på vintern och 7,453 på sommaren... 🙂 Det gäller väl allt egentligen - att man ska jus
Jo... Det är sant att det är lite konstigt att dela upp saker så. Rekommendationen för sömn är t.ex. 8 h rent generellt, men jag behöver nog sova lite olika... Typ 9 h på vintern och 7,453 på sommaren... 🙂 Det gäller väl allt egentligen - att man ska jus
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 11:50Rasmus: Beroende på vad man tränar, finns det olika typer av träningsvärk... När jag började klättra hade jag aldrig träningsvärk. Jag gick direkt till utmattningsvärk utan att passera via "träningsvärk". Däremot om jag tränar bodypump, får jag bara träni
Rasmus: Beroende på vad man tränar, finns det olika typer av träningsvärk... När jag började klättra hade jag aldrig träningsvärk. Jag gick direkt till utmattningsvärk utan att passera via "träningsvärk". Däremot om jag tränar bodypump, får jag bara träni
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 12:09Det är konstigt att man kan teoretisera sönder något som är mycket enkelt.
Före det kollektiva minnets tidevarv (alltså före internet) så tog sig en nybliven motionär till närmsta motionsspårsanläggning och började med att ge sig på 2,5-kilometern. Den n
Det är konstigt att man kan teoretisera sönder något som är mycket enkelt.
Före det kollektiva minnets tidevarv (alltså före internet) så tog sig en nybliven motionär till närmsta motionsspårsanläggning och började med att ge sig på 2,5-kilometern. Den n
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 12:12Sprang du inga intervaller? 🙂 🙂
Sprang du inga intervaller? 🙂 🙂
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 12:17Hur är det med respekten för halverade distanser?
Hur är det med respekten för halverade distanser?
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 12:17Mikæl: eller så tänker man "I AM INVINCIBLE!!!" och ger sig fan på att springa 10 km direkt för man vet ju att man klarar det! Man har ju världens friskaste, starkaste kropp och den har inte varit skadad på flera år, så gladeligen ger man sig ut på den oc
Mikæl: eller så tänker man "I AM INVINCIBLE!!!" och ger sig fan på att springa 10 km direkt för man vet ju att man klarar det! Man har ju världens friskaste, starkaste kropp och den har inte varit skadad på flera år, så gladeligen ger man sig ut på den oc
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2011, 12:19Eller så springer man 1,5km-spåret och tror att man sprang 3km-spåret och tycker att 3-minuters-tempo var väl inte så svårt!
Eller så springer man 1,5km-spåret och tror att man sprang 3km-spåret och tycker att 3-minuters-tempo var väl inte så svårt!
Quote from Funbeat user on 24 March 2011, 12:25Ja Bennu, den där taktiken använde jag för några år sedan när jag ökade mitt distansrekord från 68 km till 187 km i ett steg med några veckor emellan.
Ja Bennu, den där taktiken använde jag för några år sedan när jag ökade mitt distansrekord från 68 km till 187 km i ett steg med några veckor emellan.