Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För mig som ej kan så mycket om cyklar låter detta som en bra affär?
Är det en bra affär?

X-Pro 26"
Topputrustad allround MTB för dig som ställer höga krav på komponenter och funktion. Passar utmärkt för den som vill köra hårt i skogen.
Ram: Alu 6061
Ra

Egentligen ingen aning, men skulle jag gissa så är antagligen inte framgaffeln så rolig liksom hjulen.

Det förvånar mig lite att den skulle väga in på 11kg också, men vi får väl anta att det stämmer.

Lager är sånt som det skulle kunna snåla på också, ty

Jag kan fortsätta...

Ramen, gaffeln, hjulen, försäljarnas okunskap, det faktum att den bara säljs i en storlek och bristen på specifikation - hur ser t.ex. ramgeometrin ut och vad innebär det de när de bara skriver "alu"?
(I princip innebär det att de gj

Skulle nog akta mig för den där cykeln såvida inte du bara tänkt pendla med den, någon form av hårdare behandling lär den inte vara riktigt gjord för.

Har du tänkt ut i terrängen och tävla så räcker inte 5000:- för en ny hoj, med lite tur så kan man hitt

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1136662/page=1
Finns massa mer info genom att söka
ska du bara ha den för rekreationscykling i skogen funkar den nog riktigt bra om storleken passar. På happy vurmas det mycket för "fultyskar" = bra komponenter på no-n

Den är nog ihopsatt i Kina.

Om storleken passar så kanske den är duglig en säsong. Men om du går in i köpet med öppna ögon och är inställd på att köpa en ny hoj redan till nästa år så kör på.

Att det inte är en tävlingscykel fattar nog vilken idiot som helst. Att den bara skulle hålla en säsong låter också som en ren gissning eftersom ingen vet hur mycket det är tänkt att den ska användas under den första säsongen, samtidigt som det inte nämns

Räcker det att de kan gå i sönder här och där på de mest osannolika ställena?

Har hört att minst 2 rambrott har skett med den cykeln, iof så har man 2 års garanti men det säger en del. Jag tror nog att du ska satsa din pengar på en "Bättre" beg hoj om du inte vill lägga mer än 5000- Om jag får lägga in min mening så skulle jag ALD