Quote from ellen olsson on 20 July 2009, 12:32Antagligen. Styrlagret ger sig nog efter 1-3 veckor...
För sisådär 15 år sedan monterade jag billiga cyklar av annat märke. Styrlagren glappade alltid kopiöst mycket...
Antagligen. Styrlagret ger sig nog efter 1-3 veckor...
För sisådär 15 år sedan monterade jag billiga cyklar av annat märke. Styrlagren glappade alltid kopiöst mycket...
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 14:34Kollade in specen och vet vad som är fel - priset. Komponenterna är "ganska bra" för 5000 spänn, kanske lite för bra? Jag skulle gissa på extremt billig arbetskraft även ifall Biltema tidigare har haft dåligt rykte gällande rambrott. Det blir även givetvi
Kollade in specen och vet vad som är fel - priset. Komponenterna är "ganska bra" för 5000 spänn, kanske lite för bra? Jag skulle gissa på extremt billig arbetskraft även ifall Biltema tidigare har haft dåligt rykte gällande rambrott. Det blir även givetvi
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 14:41Vilken typ av service får man hos Biltema? På mina cyklar som jag köpt hos de lokala cykelhandlaren har det ingått en första service och ett rabbaterat andra besök (ca 200). Dessutom har han bättre kontakt med t ex Shimano om något går sönder i växlar und
Vilken typ av service får man hos Biltema? På mina cyklar som jag köpt hos de lokala cykelhandlaren har det ingått en första service och ett rabbaterat andra besök (ca 200). Dessutom har han bättre kontakt med t ex Shimano om något går sönder i växlar und
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 14:52Jag tror man ska ta det för vad det är. 5k är inte en jättebillig cykel trots allt. Den funkar troligen mer än väl för vanlig svennecykling, cykla till grannen, pendla osv. Men kanske inte nått man seriöst motionerar med.
En som jag känner väl har en kom
Jag tror man ska ta det för vad det är. 5k är inte en jättebillig cykel trots allt. Den funkar troligen mer än väl för vanlig svennecykling, cykla till grannen, pendla osv. Men kanske inte nått man seriöst motionerar med.
En som jag känner väl har en kom
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 14:54Bra marginaler?
Marginalen är runt femhundra på en cykel i detaljhandeln.
Det cykelhandlarna tjänar pengar på är rep/service och kringförsäljning.
Bra marginaler?
Marginalen är runt femhundra på en cykel i detaljhandeln.
Det cykelhandlarna tjänar pengar på är rep/service och kringförsäljning.
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 15:04Jag tror inte det är några vidare marginaler på cyklar, åtminstone inte hos min lokala cykelhandlare. Som David säger är det kringutrustning, reparation och montering de försörjer sig på.
Jag tror inte det är några vidare marginaler på cyklar, åtminstone inte hos min lokala cykelhandlare. Som David säger är det kringutrustning, reparation och montering de försörjer sig på.
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 15:19Det är möjligt, men jag kunde pruta 1500:- på en cykel som kostade 6500:-.
Att säga att marginalen är runt en femhundring på en cykel känns inte helt seriöst eftersom det rimligen borde vara beroende på vad cykeln kostar till att börja med. Det skulle de
Det är möjligt, men jag kunde pruta 1500:- på en cykel som kostade 6500:-.
Att säga att marginalen är runt en femhundring på en cykel känns inte helt seriöst eftersom det rimligen borde vara beroende på vad cykeln kostar till att börja med. Det skulle de
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 15:39Inte seriöst?
Fråga du några cykelhandlare som du verkligen känner så kan du fundera sedan
Vem vill köpa förra årets cykel-modell-färg till fullpris?
Cykelhandlarna handlar på hösten, betalar till nyår och försöker sedan sälja till våren.
De säljer cykla
Inte seriöst?
Fråga du några cykelhandlare som du verkligen känner så kan du fundera sedan
Vem vill köpa förra årets cykel-modell-färg till fullpris?
Cykelhandlarna handlar på hösten, betalar till nyår och försöker sedan sälja till våren.
De säljer cykla
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 15:47Jo, jag känner till det. Men jag prutade på dåvarande aktuell modell. Det är dom goda marginalerna som gör att de kan sänka priserna som de gör på fjolårsmodeller.
Jag påstår inte att det är fel med goda marginaler. Tvärtom gör det att det inte är särski
Jo, jag känner till det. Men jag prutade på dåvarande aktuell modell. Det är dom goda marginalerna som gör att de kan sänka priserna som de gör på fjolårsmodeller.
Jag påstår inte att det är fel med goda marginaler. Tvärtom gör det att det inte är särski
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 17:21HaHaHa, möjligtvis så vill din "kompis" bli av med en svårsåld cykel eller så har han satt ett så högt pris från början i bästa Cykel(röv)ringenstil.
Jag pratar inte om leverantörens "riktpriser" utan om vad en cykelhandlare kan sälja en cykel för med ko
HaHaHa, möjligtvis så vill din "kompis" bli av med en svårsåld cykel eller så har han satt ett så högt pris från början i bästa Cykel(röv)ringenstil.
Jag pratar inte om leverantörens "riktpriser" utan om vad en cykelhandlare kan sälja en cykel för med ko