Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

.

En merida är nog inte så svårsåld, inte låg han särskilt mycket över nätbutiker heller till att börja med. Det är nog dags att börja släppa fördomar och messerschmidts-attityder nu.

Start till MTB-Vättern ingick också, tyvärr krockade det med ett bröllop

Vilket fynd du har gjort. Tänk om man hade kunnat hitta något sådant på Biltema.

Jovars, med en trevlig attityd kommer man långt och med kontakter ännu längre...

För övrigt satt det ingen vidare gaffel på denna "finhoj" så det har åtminstone varit populärt att spara in på krutet där...

/F

Jag brukar betala fullpris på en liter SAE 10-30 olja till vinterhojen vart tredje år på Biltema. Då finns det möjlighet att pruta?

7000-serien (7005) är starkare än 6000-serien, men riktigt så lätt är det inte.

7005 är primärt legerad med zink. 6061 är primärt legerad med magnesium och kisel (om jag kommer ihåg rätt). 7005 är starkare än 6061 men 6061 är mer töjbart innan metallen u

Klingor och kakor i alu brukar vara ytbehandlade för att öka slitstyrkan.
Bättre att köra med titankassetter.

6061 T6 är materialet i min favoritram genom tiderna, min gamla Ziggurat. Den har fått stå ut med mycket mer än man kan begära och verkar osårbar. Gammal kärlek rostar onekligen inte.....

En herre i min klubb körde på Biltema-cykel i skogen. Han var nöjd ända tills ramen gick av. Ett år tror jag det tog.

Sen gick han till inköpsstället och bytte in vraket mot en ny mtb (annan modell) och körde den tills även denna ram gick av. Tog ungefär

Mycket tyckande i denna tråd. Även fast tråden är gammal så lägger jag till lite fakta. Jag har haft cykeln i över ett år och använder den som träningscykel både i skogen och på grus. Fungerar ännu utmärkt utan att jag skött den överdrivet noga. Lacken är