Quote from Elias Engqvist on 10 November 2010, 10:11Jamen om du har varit ovanligt stressad plus att du inte äter ordentligt (kolhydrater är viktigt då man tränar) så är det ju inte så konstigt!
Jag föreslår att du äter ordentligt igen, undviker hårda pass ett tag, dvs kör en grundträning. Det stressar in
Jamen om du har varit ovanligt stressad plus att du inte äter ordentligt (kolhydrater är viktigt då man tränar) så är det ju inte så konstigt!
Jag föreslår att du äter ordentligt igen, undviker hårda pass ett tag, dvs kör en grundträning. Det stressar in
Quote from Susan Hartley on 10 November 2010, 10:14Men det är ju inte alls så "bara".
Jag hade ganska stora problem med skador i vintras. Dessutom blev jag ganska ofta förkyld. Min bror som är duktig på kost tittade då igenom vad jag åt och han konstaterade att jag åt lite väl lite kolhydrater i förhåll
Men det är ju inte alls så "bara".
Jag hade ganska stora problem med skador i vintras. Dessutom blev jag ganska ofta förkyld. Min bror som är duktig på kost tittade då igenom vad jag åt och han konstaterade att jag åt lite väl lite kolhydrater i förhåll
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:31Finns flera exempel på idrottare som äter lite kolhydrater och tränar mycket; Jonas Colting är väl kanske den mest kände
Tack för alla era svar. Får gå hem på min kammare och fundera
Finns flera exempel på idrottare som äter lite kolhydrater och tränar mycket; Jonas Colting är väl kanske den mest kände
Tack för alla era svar. Får gå hem på min kammare och fundera
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:33http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen
http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:35Jag har sett i andra tråda att de som praktiserar LCHF metoden inte har riktigt samma "go" i början när de lägger om kosten men att det är en omställning för kroppen som ändå är bra i långa loppet och att orken kommer tillbaka igen. Att ta det lite lugnar
Jag har sett i andra tråda att de som praktiserar LCHF metoden inte har riktigt samma "go" i början när de lägger om kosten men att det är en omställning för kroppen som ändå är bra i långa loppet och att orken kommer tillbaka igen. Att ta det lite lugnar
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:37Här är en guide:
http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/how-many-carbohydrates-do-you-need.html
Här är en guide:
http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/how-many-carbohydrates-do-you-need.html
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:42Running Cloud:
Tror att en bidragande faktor är att jag kört på relativt tufft redan den första träningsdagen efter en förkylning.
Där ska jag bli bättre och starta lugnt den första veckan.Att minska kolhydraterna i kosten tror jag är bra för alla.
Running Cloud:
Tror att en bidragande faktor är att jag kört på relativt tufft redan den första träningsdagen efter en förkylning.
Där ska jag bli bättre och starta lugnt den första veckan.
Att minska kolhydraterna i kosten tror jag är bra för alla.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:46Om vi skippar kolhydratfrågan (där folk inte kan komma överens, och inte ens kan respektera varandras åsikt), så är stress, dålig sömn, dålig mat, och för lite solsken bra orsaker till att bli sjuk. Hård träning är också jättebra på att göra en sjuk. Särs
Om vi skippar kolhydratfrågan (där folk inte kan komma överens, och inte ens kan respektera varandras åsikt), så är stress, dålig sömn, dålig mat, och för lite solsken bra orsaker till att bli sjuk. Hård träning är också jättebra på att göra en sjuk. Särs
Quote from Susan Hartley on 10 November 2010, 10:46Det är klart att det finns de som klarar sig på lite kolhydrater, andra gör det uppenbarligen inte. Dessutom tror jag att idrottare som Björn Ferry och Jonas Colting som elitidrottare har resurserna att finlira mer med sömn och kosten i övrigt för att få
Det är klart att det finns de som klarar sig på lite kolhydrater, andra gör det uppenbarligen inte. Dessutom tror jag att idrottare som Björn Ferry och Jonas Colting som elitidrottare har resurserna att finlira mer med sömn och kosten i övrigt för att få
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 10:47Kanske ett longshoot!
Min vän fick en fästing och fick även borrelia (som har extremt diffusa symtom, i stor variation). I två års tid kämpade hans immunförsvar med skiten. Han var alltid trött, hängig, skadedrabbad å drog på sig massor med förkylningar
Kanske ett longshoot!
Min vän fick en fästing och fick även borrelia (som har extremt diffusa symtom, i stor variation). I två års tid kämpade hans immunförsvar med skiten. Han var alltid trött, hängig, skadedrabbad å drog på sig massor med förkylningar