Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Twar? Kan ge långvariga förkylningsymtom och trötthet.

Johanna R

Är inte helt insatt och vet inte vad du menar med att kicka igång anabola processer.

Jag har haft turen att klara mig bra sen jag började med följande:

*"Long slow distance"-konceptet. Går sällan över 75-80 % av min maxpuls. Kör däremot längre pass.

*Utomhusträning (löpning, MTB, cykling etc). Jag tror som en tidigare talare sa att gym/

Det här är inte mitt område, så någon får rätta mig om jag säger något galet: 🙂

Anabol betyder uppbyggande. Ett exempel på anabola hormoner är testosteron. Ett annat viktigt hormon är insulin som verkar antikatabolt (katabolt betyder nedbrytande).

Tr

Äter middag efter träning.

Har jag varit ute på längre pass så kan jag dricka Gainomax eller mjölk med O´boy.

Kanske inte tänkar så mycket på kosten egentligen eftersom jag ser mig själv som motionär.

Om du börjat träna hårt direkt efter en förkylning som då gjort comeback så låter det som en och samma förkylning. Liksom. Förkylningar kan dessutom ha ett s.k. tvåpuckligt förlopp, dvs att man blir risig två gånger. Kan ju vara frågan om en och samma övr

Kanske är det så enkelt att du behöver äta mer och mer medvetet? Du kan ju pröva att både äta mer och se över innehållet i den (inom ramarna för hur mycket kolhydrater du vill få i dig :-)) och se om det hjälper.

Ska se över de faktorer som ni gett förslag på.

Framför allt bli bättre på att starta upp lugnt efter en förkylning.

Har samma erfarenhet som TS. Var otroligt mycket sjuk under flera år. Det jag har ändrat på i min livsstil när jag tänker tillbaka på vad jag gör anorlunda sen jag blivit "normal-förkyld" (dvs. sjuk i en vecka, tidigare var det minst tre)
*Börjat äta mer

Mikael, du är nöjd med din diet, frånsett att du blir sjuk oftare? Kanske din diet har nackdelar såväl som fördelar.