Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVad är en bra tid?
You need to log in to create posts and topics.

Kul sida!

Så nu måste man ner till 27:36 på 1500m för att vara med på listan 😉

Det borde inte vara omöjligt.

Angående löptider vs simtider anser jag att Fredrik Bloms skala är mycket mer realistiskt än Ryans. Enligt Ryans tabell motsvaras en dubblering av löptiden 30 --> 60min av endast 1:05 --> 1:35 på simtiden. Hur förklarar du logiken i att simtiden bara ökar

Om man är en vuxensimmare som inte har simbakgrund så kan man väl säga att en tid under 1.15 är bra och under 1.05 är riktigt bra. (100 meter fritt)

Men de är ju vad jag tycker 😉 som av en händelse simmar jag under 1.10 😉

100m mot 10,000m lite svårt att räkna ut uthållighet...

Den första är världsrekord och sedan lagt jag till 10s per nivå.

Jag kan gå en mil på 75min. Jag sprang en mil på 51min efter bara 5 månader och är övervikt.

Ska man jämför folk som inte har sprun

Nils Ferm simmade 1500m i 38:17 i 2007. Han var 80år!

2:33/100m

Kan någon hitta en mil tid för en 80år löpare?

Vi kan göra ett skal från deras tider när till WR

"Att gå eller springa är naturlig för de flesta. Att lära sig simma som barn eller vuxen ta flera år."

Just precis! Men enligt din skala blir en ganska medelmåttig löptid som många klarar utan att träna något särskilt lika mycket värd som en simtid som k

Detta är kul

http://www.runnersworld.com/cda/agegradingcalculator/0,7977,s6-238-277-415-0,00.html

Jag ska ser om jag kan hitta en för simning

Ok då få jag kolla över tiderna. Men är man frisk och kan simma inte en som lära sig simma borde man klara 2:00. Då flesta kan gå 5km/tim så

2:00/100m --> 2hrs milen

Något lite OT
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/agegroups.html

Men kanske reliv

Glöm inte bort att tiden på Vansbro är en tämligen osäker måttstock - olika vattenflöde i älvarna kan göra minuter på tiden från ett år till ett annat...

I Sverige har 2741 pojkar 11år gammal simmat 100m fri under 1:30.

Hur många 11 årig kan springa en mil under 60min?