Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 01:26Vansbro 40 är 1:20 snitt så jag Har Justerat tabell en gång till. Men då prata vi distans simmare mot medeldistans löpare.
Du förstå inte simning om du undra om 3hrs simning. De flesta series är 20-40min lång med vila och sedan ännu mer vila innan näst
Vansbro 40 är 1:20 snitt så jag Har Justerat tabell en gång till. Men då prata vi distans simmare mot medeldistans löpare.
Du förstå inte simning om du undra om 3hrs simning. De flesta series är 20-40min lång med vila och sedan ännu mer vila innan näst
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 06:02Man få också titta på vikt för de motionär nivå
Är du 15kg över vikt påverka inte din simning lika mycket som 15kg påverka din löpning.
Om du inte tror mig låna en viktväst från en crossfit center och springa med det.
Man få också titta på vikt för de motionär nivå
Är du 15kg över vikt påverka inte din simning lika mycket som 15kg påverka din löpning.
Om du inte tror mig låna en viktväst från en crossfit center och springa med det.
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 07:42kollade lite på de mer kände 1 mil lopp i sverige. Jag tror du underskatta din 40min mil tid. Men jag var rätt att min simning är på samma nivå som din löpning.
vi ligger i den topp 1%.....
midnattsloppet 2012 alla tre stad Stockholm, Göteborg och Hel
kollade lite på de mer kände 1 mil lopp i sverige. Jag tror du underskatta din 40min mil tid. Men jag var rätt att min simning är på samma nivå som din löpning.
vi ligger i den topp 1%.....
midnattsloppet 2012 alla tre stad Stockholm, Göteborg och Hel
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 09:10Okej, det börjar likna något, tror jag nöjer mig så 🙂
Okej, det börjar likna något, tror jag nöjer mig så 🙂
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 09:45den enda som jag gillar inte med dessa tider är % ökning emellan de olika steg
1:20
1:50 137%
2:20 127%
2:30 107%4
5 125%
6 120%
7 115%eller från första till siste
1:20 --> 2:30 187%
4 --> 7 175%men så är det när man har en begransad database att
den enda som jag gillar inte med dessa tider är % ökning emellan de olika steg
1:20
1:50 137%
2:20 127%
2:30 107%
4
5 125%
6 120%
7 115%
eller från första till siste
1:20 --> 2:30 187%
4 --> 7 175%
men så är det när man har en begransad database att
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 10:14Tack för väldigt intressanta siffror
Tack för väldigt intressanta siffror
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 11:26Väldigt kul att det har varit sådant gensvar på min fråga! Jag är nöjd med alla svar och nu har jag en indikator på var man bör ligga även om inte alla var överrens om exakt hur löpningstider skulle översättas till simtider.
Verkar som om stressfrakture
Väldigt kul att det har varit sådant gensvar på min fråga! Jag är nöjd med alla svar och nu har jag en indikator på var man bör ligga även om inte alla var överrens om exakt hur löpningstider skulle översättas till simtider.
Verkar som om stressfrakture
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 22:17Fan, jag simmar som en pensionär. (#) 😉
Fan, jag simmar som en pensionär. (#) 😉
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 23:12Diskuterade det här med en kompis på väg hem från träningen nu ikväll och kom på en aspekt jag inte tror nämnts tidigare i tråden, nämligen detta:
En vältränad simmare kommer automatiskt också att göra hyfsat bra löpresultat enbart beroende på god fysik,
Diskuterade det här med en kompis på väg hem från träningen nu ikväll och kom på en aspekt jag inte tror nämnts tidigare i tråden, nämligen detta:
En vältränad simmare kommer automatiskt också att göra hyfsat bra löpresultat enbart beroende på god fysik,
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 07:46Och tänkte du dig någon slutsats utifrån det resonemanget? En slutsats som jag drar är att simmare är lite mer allsidigt tränade jämfört med löpare.
Och tänkte du dig någon slutsats utifrån det resonemanget? En slutsats som jag drar är att simmare är lite mer allsidigt tränade jämfört med löpare.