Quote from Guest on 6 September 2011, 11:51Vad anser ni vara en okej tid att springa 5km på (i skogen, men mest platt terräng) för en vanlig amatörmotionär utan löparbakrund? 🙂
Vad anser ni vara en okej tid att springa 5km på (i skogen, men mest platt terräng) för en vanlig amatörmotionär utan löparbakrund? 🙂
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 12:01Allt mellan 18 min och 45 min är OK.
Allt mellan 18 min och 45 min är OK.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 12:04Härligt svar 😉
Härligt svar 😉
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 12:08Definiera "okej".
En någorlunda ung man i hygglig form* men som inte kan springa kan oftast lära sig att göra halvmilen på runt 25 min inom någon vecka (alltså utan att träna upp sig, utan bara genom att lära sig lite grann om hur man springer, hur det kä
Definiera "okej".
En någorlunda ung man i hygglig form* men som inte kan springa kan oftast lära sig att göra halvmilen på runt 25 min inom någon vecka (alltså utan att träna upp sig, utan bara genom att lära sig lite grann om hur man springer, hur det kä
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 12:1823-30min.
23-30min.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 12:25Kan bara svara utifrån mina egna aktuella krav på mig själv: skulle vara nöjd, åtminstone för en liten tid framöver, om jag kunde göra det på 20 min. Jag: 38 år, vältränad motionär, snusar.
Kan bara svara utifrån mina egna aktuella krav på mig själv: skulle vara nöjd, åtminstone för en liten tid framöver, om jag kunde göra det på 20 min. Jag: 38 år, vältränad motionär, snusar.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 14:04Jag tycker Anders S svar är alldeles fantastiskt bra! Huvudsaken är att man springer, att man blir svettig (anstränger sig lagom mycket, så att man mår bra) och att det är roligt?!
Jag tycker Anders S svar är alldeles fantastiskt bra! Huvudsaken är att man springer, att man blir svettig (anstränger sig lagom mycket, så att man mår bra) och att det är roligt?!
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 14:11Då behöver jag inte skämmas när jag springer på ca 22 min då? 😉 Då är jag måttligt ansträngd, känner att jag skulle kunna få ner det till 20 utan större problem.
Då behöver jag inte skämmas när jag springer på ca 22 min då? 😉 Då är jag måttligt ansträngd, känner att jag skulle kunna få ner det till 20 utan större problem.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 14:13Elisabeth (och indirekt Anders S): Håller med till fullo! Alla tider är väl egentligen okej, man springer ju trots allt för sin egen skull, för att må bra som du säger och inte för att imponera på nån annan. Hade jag börjat jämföra mig med andra här på fo
Elisabeth (och indirekt Anders S): Håller med till fullo! Alla tider är väl egentligen okej, man springer ju trots allt för sin egen skull, för att må bra som du säger och inte för att imponera på nån annan. Hade jag börjat jämföra mig med andra här på fo
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 14:27Skulle jag "utan större problem" kunna kapa min 5k-tid med hela 2 minuter vore min tid i dag inte OK.
Skulle jag "utan större problem" kunna kapa min 5k-tid med hela 2 minuter vore min tid i dag inte OK.