Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 14:29Skulle jag kapa min 5k-tid med 2min hade ni känt till mig 🙂
Skulle jag kapa min 5k-tid med 2min hade ni känt till mig 🙂
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 15:27Skulle jag kunna kapa 2 minuter på 5km skulle jag äntligen komma under det som jag redan fått veta här på fb motsvarar skamgränsen mellan löpning och jogging (dvs 6 min/km-tempo). Det vore en nåd att stilla bedja om för mig. (H)
Skulle jag kunna kapa 2 minuter på 5km skulle jag äntligen komma under det som jag redan fått veta här på fb motsvarar skamgränsen mellan löpning och jogging (dvs 6 min/km-tempo). Det vore en nåd att stilla bedja om för mig. (H)
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 16:22Har aldrig tränat löpning seriöst utan det blir mest cykel och simning för mig men jag brukar springa nån runda då och då som omväxling. När jag springer 5km på 22min så är jag "bekvämt andfådd" efteråt och känner att jag hade kunnat pressa ner tiden mer
Har aldrig tränat löpning seriöst utan det blir mest cykel och simning för mig men jag brukar springa nån runda då och då som omväxling. När jag springer 5km på 22min så är jag "bekvämt andfådd" efteråt och känner att jag hade kunnat pressa ner tiden mer
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 16:29Beror som sagt på hur fort man springer när man ska sänka de där 24sek... Har du löpt på ett spår eller efter gps? Många spår är inte 5km.
Beror som sagt på hur fort man springer när man ska sänka de där 24sek... Har du löpt på ett spår eller efter gps? Många spår är inte 5km.
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 16:37Inte säkert att en GPS visar rätt heller för den delen.
Kontrollmätt 5km-lopp eller idrottsplats bör väl vara det säkraste?
Inte säkert att en GPS visar rätt heller för den delen.
Kontrollmätt 5km-lopp eller idrottsplats bör väl vara det säkraste?
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 16:45Tror du behöver köra lite seriösa pass för att hitta dina gränser. Det går lätt att ta 2 min i början på sin löparkarriär, sedan blir det tyngre. Går man under 20 man en rätt duktig löpare, 22 min däremot är ganska lätt att göra med lite mer ambitiös trän
Tror du behöver köra lite seriösa pass för att hitta dina gränser. Det går lätt att ta 2 min i början på sin löparkarriär, sedan blir det tyngre. Går man under 20 man en rätt duktig löpare, 22 min däremot är ganska lätt att göra med lite mer ambitiös trän
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 17:12Känns som att man får instämma i övriga svar här. Själv brukar jag ligga på strax över 4min/km, så runt 22-25km är ok. Känner dock som dej som startade tråden att med lite regelbunden löpning är 1-2 min inget problem att kapa. Ska ut och röra några kilom
Känns som att man får instämma i övriga svar här. Själv brukar jag ligga på strax över 4min/km, så runt 22-25km är ok. Känner dock som dej som startade tråden att med lite regelbunden löpning är 1-2 min inget problem att kapa. Ska ut och röra några kilom
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 17:23Hm, skulle säga att det krävs lite mer än att man tar sig under 20 min på en hyggligt lättlöpt femkilometerssträcka för att man ska kunna säga sig vara en "rätt duktig löpare", i alla fall om man snackar män under 45-50 år. Jag känner mig absolut inte som
Hm, skulle säga att det krävs lite mer än att man tar sig under 20 min på en hyggligt lättlöpt femkilometerssträcka för att man ska kunna säga sig vara en "rätt duktig löpare", i alla fall om man snackar män under 45-50 år. Jag känner mig absolut inte som
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 20:57Vad är "okej", det är ju sämre än bra. Vad är förutsättningarna, man/kvinna, ålder, talang etc.. Det blir för subjektivt detta...
Vad är "okej", det är ju sämre än bra. Vad är förutsättningarna, man/kvinna, ålder, talang etc.. Det blir för subjektivt detta...
Quote from Funbeat user on 6 September 2011, 21:22någon som sagt att det inte ska vara det?
någon som sagt att det inte ska vara det?