Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är en okej tid på 5km?
You need to log in to create posts and topics.

Nej, på c:a 15 min. Det är en bra tid, men inte oöverkommelig för en hyggligt genomtränad icke överviktig löpskolad ung man (och jag tycker nog att alla fem kriterierna stämmer in ganska bra här). Givet rätt motivation, förstås.
(Det fina med min teori är

Mycket tveksamt. Ge han 3-4 månader så fixar det säkert.

3-4 månader för att springa 5km? Det låter långsamt tycker jag.. 😉

Jag tror simon W gissar bättre. Ungefär i klass med Zola Budd, alltså.

Med tanke på att hans totala tävlings distans över ett år inte kan överskida 5k så tycker jag att min gissning är mycket kvalitativ 😀

Undra hur mycket pengar han skulle kräva för att starta? Med tanke på att det krävs någon miljon för att han ska ställ

Mitt resonemang är att Bolt:

- Är väldigt talangfull/genestiskt begåvad för sprint. I viss mån tror jag då att han har mindre goda aeroba förutsättningar. Kanske inte mindre än en genomsnittlig man i samma ålder, men i alla fall inte i klass med en god

Får han en extra stor portion av mamma Bolts jamsgröt så klarar han säkert 5000 meter på en kvart.

20...................jagar jag ännu...............

Jag personligen tycker att 25-30 min på 5 km är en ok tid för en vanlig motionär. 🙂

Håller med Johanna. Ligger man mellan 25-30 så är det helt ok. Ligger själv på ca 27 men ska försöka få ner det till 25 🙂

Som flera andra kan jag också haka på att svara att "allt är relativt". När jag var med i Vårruset och Blodomloppet så sprang jag(5km) på cirka 27 minuter och fick veta att allt under halvtimmen var bra och att jag kunde vara nöjd och jag granskade även r