Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är en okej tid på 5km?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker inte alls man behöver bli gråtfärdig av denna tråd, det finns ju gott om inlägg som pekar på att det är bra att kunna kuta 5 km alls. Man kan välja vem man lyssnar på Peggy! 🙂

Väl talat Anders. Man har alltid ett fritt val hur man ska välja att jämföra. Att världseliten tycker att mina tider inte är mycket att hänga i julgranen tar inte bort min egen uppfattning om att jag kan prestera bra. På samma sätt så förbehåller jag mig

Sen är det ganska vanligt att personer som nyss kommit igång med träning ställer denna typ av frågor. Jag antar att "duktigheten" är en viktig anledning till varför vissa håller på.
Man vill kanske höra en reaktion av typen: "Va, gör du milen under 40 min

Men nu frågade trådskaparen om vad som var en OK tid på 5 km. Ok tolkar jag som medelmåttigt.

Det har vi ju redan svarat på, nu jobbar vi vidare 😀

Tack tack för alla tummar upp 🙂
Jag menar inte att jag blir gråtfärdig för att jag tycker att jag är "dålig" på något sätt, som sagt jag är väldigt stolt över mig själv.
I min värld finns det inga "skamtider" överhuvudtaget, jag tycker nog att alla är vi

Äsch Peggy, sånt här är inget att hänga läpp för, så det är bra att Du inte gör det. 🙂

Jag minns så väl ett samtal om löpning, som jag hade med en servicekille (en ung sprättgök 😉 ) på jobbet en gång. Han frågade mig vad min bästa tid på ett halvmarat

Idag sprang jag ett lopp på 5,2 km med tiden 26:51. Var mest missnöjd för att jag kände mig allt sjukare medan jag joggade men det var ju inte tiden utan det dumma med att behöva bli sjuk som störde mig. Då blir jag- kanske inte till min förvåning då jag

Som sagt det är olika, och man kna vara bra på olika saker, killen som tycker man ska klara en halvmara på en viss tid och kanske springer ifrån dig lätt på 5 km, kanske inte _själv_ klarar en halvmara så fort .... det är inte säkert han ens försökt.

Ibland blir man ju lärd sanningar som inte är sanningar men ändå fastnar. T.ex. sa Kapten Andersson att man alltid springer milen under 45 minuter, så det gjorde vi. Eller snarare vi sprang och sprang tills vi klarade milen under 45 minuter. Detta är 20 å