Quote from Guest on 22 April 2012, 22:06Okunnig newbie som jag är undrar jag om grejen med den så kallade "tävlingsklassen" som finns i många av motionsloppen. Resultaten i "tävlingsklassen" skiljer sig ju inte så värst mycket från i den vanliga dödliga motionsklassen - kanske med undantag för
Okunnig newbie som jag är undrar jag om grejen med den så kallade "tävlingsklassen" som finns i många av motionsloppen. Resultaten i "tävlingsklassen" skiljer sig ju inte så värst mycket från i den vanliga dödliga motionsklassen - kanske med undantag för
Quote from Jonny Persson on 22 April 2012, 22:16I tävlingsklassen tävlar man om placeringar och i motionsklassen får man en tid. Som dock oftast sorteras. Du kan alltså inte vinna i motionsklass.
Den som springer i motionsklass kan alltså ha snabbast tid av alla i loppet men ändå inte vinna tävlingen.
I tävlingsklassen tävlar man om placeringar och i motionsklassen får man en tid. Som dock oftast sorteras. Du kan alltså inte vinna i motionsklass.
Den som springer i motionsklass kan alltså ha snabbast tid av alla i loppet men ändå inte vinna tävlingen.
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 22:18Anna, det är inte bara du som undrar: http://www.funbeat.net/discussion/show.aspx?ThreadID=563217
Oj, vad konstigt Funbeat ser ut i den gamla tråden men jag hoppas att du fått svar nog av Mackan 🙂
Anna, det är inte bara du som undrar: http://www.funbeat.net/discussion/show.aspx?ThreadID=563217
Oj, vad konstigt Funbeat ser ut i den gamla tråden men jag hoppas att du fått svar nog av Mackan 🙂
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 22:20I tävlingsklassen får bara löpare springa som representerar en förening ansluten till Svenska Friidrottsförbundet. Man är också bunden att följa alla regler i regelboken, finns krav både på löpare och arrangör.
I motionsklassen kan man springa för Mormo
I tävlingsklassen får bara löpare springa som representerar en förening ansluten till Svenska Friidrottsförbundet. Man är också bunden att följa alla regler i regelboken, finns krav både på löpare och arrangör.
I motionsklassen kan man springa för Mormo
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 23:23Camillas länk ser lite mindre konstig ut i den svenska versionen av Funbeat: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=563217
Camillas länk ser lite mindre konstig ut i den svenska versionen av Funbeat: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=563217
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 07:42Det handlar en del om försäkringar också. Tråkigt men sant. Springer man för tävlingsklubb så har man ett visst försäkringsskydd genom friidrottsförbundet som man inte har genom motionsklass utan då går allt genom den vanliga hemförsäkring/olycksfallsförs
Det handlar en del om försäkringar också. Tråkigt men sant. Springer man för tävlingsklubb så har man ett visst försäkringsskydd genom friidrottsförbundet som man inte har genom motionsklass utan då går allt genom den vanliga hemförsäkring/olycksfallsförs
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 08:24Tack Mikael, jag googlade upp min länk men nu ser det bättre ut. Märkligt nog så kände jag igen några på profilbilderna 🙂
Tack Mikael, jag googlade upp min länk men nu ser det bättre ut. Märkligt nog så kände jag igen några på profilbilderna 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 08:24I tävlingsklass samlar man poäng till sin klubb vid t.ex. "löpex långloppscup" oavsett om man kommer sist
I tävlingsklass samlar man poäng till sin klubb vid t.ex. "löpex långloppscup" oavsett om man kommer sist
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 09:24För att komplicera saken ytterligare har ju tex Premiärmilen en sk "tävlingsklass" där det enda kravet är att du själv anser dig kunna springa milen sub45 (som man) och sub53 (som kvinna). När man kollar resultatlistan kan man se att en ansenlig mängd av
För att komplicera saken ytterligare har ju tex Premiärmilen en sk "tävlingsklass" där det enda kravet är att du själv anser dig kunna springa milen sub45 (som man) och sub53 (som kvinna). När man kollar resultatlistan kan man se att en ansenlig mängd av
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 09:34När jag sprang Kanallöpet förra våren var skillnaden bl a att i tävlingsklass fick man en tid med sekunder, medan som motionär fick jag nöja mig med minuter ...
När jag sprang Kanallöpet förra våren var skillnaden bl a att i tävlingsklass fick man en tid med sekunder, medan som motionär fick jag nöja mig med minuter ...