Quote from Marléne Lönnqvist on 23 April 2012, 12:35Hittade varet själv på min fråga. Man fick gå in på distriktets webbplats.
Hittade varet själv på min fråga. Man fick gå in på distriktets webbplats.
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 12:44Läser på deras sida att "AXA Sports Club är ansluten till Svenska Riksidrottsförbundet och Svenska Skidförbundet". Ger det medlemmar rätt att delta i tävlingsklassen på löptävlingar som borde gå under Svenska Friidrottsförbundets paraply?
Läser på deras sida att "AXA Sports Club är ansluten till Svenska Riksidrottsförbundet och Svenska Skidförbundet". Ger det medlemmar rätt att delta i tävlingsklassen på löptävlingar som borde gå under Svenska Friidrottsförbundets paraply?
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 13:16Vad kostar medlemsskap i Svenska Friidrottsförbundet för en förening?
Vad kostar medlemsskap i Svenska Friidrottsförbundet för en förening?
Quote from Marléne Lönnqvist on 23 April 2012, 13:47Kollade precis upp kostnaderna.
Det kostar 1800 kr/år sen kan distriktet ha en administrativ-/serviceavgift. i Norrbotten låg den på 600 kr. Sen tillkommer en försäkring enligt "SFIF har en obligatorisk kollektiv olycksfallsförsäkring hos Folksam för före
Kollade precis upp kostnaderna.
Det kostar 1800 kr/år sen kan distriktet ha en administrativ-/serviceavgift. i Norrbotten låg den på 600 kr. Sen tillkommer en försäkring enligt "SFIF har en obligatorisk kollektiv olycksfallsförsäkring hos Folksam för före
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 14:14Här kan man hitta samtliga föreningar anslutna till Svenska Friidrottsförbundet: http://www.rf.se/Idrottens-organisation/Idrottens-organisation/Specialidrottsforbund/?OrgId=63&OrgTypeId=2&selected=sf
Här kan man hitta samtliga föreningar anslutna till Svenska Friidrottsförbundet: http://www.rf.se/Idrottens-organisation/Idrottens-organisation/Specialidrottsforbund/?OrgId=63&OrgTypeId=2&selected=sf
Quote from Marléne Lönnqvist on 23 April 2012, 14:26@Mikael: Det där är ju inte Svenska Friidrottsförbundet utan Riksidrottsförbundet. När jag talade med Svenska Friidrottsförbundet räcker det inte med att vara medlem i Riksidrottsförbundet om man skall tävla i löpning.
Eller missuppfattade jag kvinnan på
@Mikael: Det där är ju inte Svenska Friidrottsförbundet utan Riksidrottsförbundet. När jag talade med Svenska Friidrottsförbundet räcker det inte med att vara medlem i Riksidrottsförbundet om man skall tävla i löpning.
Eller missuppfattade jag kvinnan på
Quote from Jonny Persson on 23 April 2012, 14:44Nej det stämmer. Föreningen skall vara medlem i friidrottsförbundet.
Nej det stämmer. Föreningen skall vara medlem i friidrottsförbundet.
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 14:45Däremot finns funktionen för att hitta anslutna föreningar på den sidan. Nu kunde jag t ex se att Linköpings Skidklubb är ansluten till Friidrottsförbundet, liksom orienteringsklubbarna, däremot inte LASS och LSF, simmarna ...
Däremot finns funktionen för att hitta anslutna föreningar på den sidan. Nu kunde jag t ex se att Linköpings Skidklubb är ansluten till Friidrottsförbundet, liksom orienteringsklubbarna, däremot inte LASS och LSF, simmarna ...
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 14:47Ah. My bad - jag fick för mig att AXA sports club var anslutna till SFIF. Läste illa. Sorry...
Ah. My bad - jag fick för mig att AXA sports club var anslutna till SFIF. Läste illa. Sorry...
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 15:10Jo, som Lingling säger så är den sida jag länkade till just Friidrottsförbundets föreningar och det är korrekt att en hel del skid- och orienteringsföreningar även är anslutna till friidrottsförbundet.
Jo, som Lingling säger så är den sida jag länkade till just Friidrottsförbundets föreningar och det är korrekt att en hel del skid- och orienteringsföreningar även är anslutna till friidrottsförbundet.