Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hittade varet själv på min fråga. Man fick gå in på distriktets webbplats.

Läser på deras sida att "AXA Sports Club är ansluten till Svenska Riksidrottsförbundet och Svenska Skidförbundet". Ger det medlemmar rätt att delta i tävlingsklassen på löptävlingar som borde gå under Svenska Friidrottsförbundets paraply?

Vad kostar medlemsskap i Svenska Friidrottsförbundet för en förening?

Kollade precis upp kostnaderna.
Det kostar 1800 kr/år sen kan distriktet ha en administrativ-/serviceavgift. i Norrbotten låg den på 600 kr. Sen tillkommer en försäkring enligt "SFIF har en obligatorisk kollektiv olycksfallsförsäkring hos Folksam för före

Här kan man hitta samtliga föreningar anslutna till Svenska Friidrottsförbundet: http://www.rf.se/Idrottens-organisation/Idrottens-organisation/Specialidrottsforbund/?OrgId=63&OrgTypeId=2&selected=sf

@Mikael: Det där är ju inte Svenska Friidrottsförbundet utan Riksidrottsförbundet. När jag talade med Svenska Friidrottsförbundet räcker det inte med att vara medlem i Riksidrottsförbundet om man skall tävla i löpning.

Eller missuppfattade jag kvinnan på

Nej det stämmer. Föreningen skall vara medlem i friidrottsförbundet.

Däremot finns funktionen för att hitta anslutna föreningar på den sidan. Nu kunde jag t ex se att Linköpings Skidklubb är ansluten till Friidrottsförbundet, liksom orienteringsklubbarna, däremot inte LASS och LSF, simmarna ...

Ah. My bad - jag fick för mig att AXA sports club var anslutna till SFIF. Läste illa. Sorry...

Jo, som Lingling säger så är den sida jag länkade till just Friidrottsförbundets föreningar och det är korrekt att en hel del skid- och orienteringsföreningar även är anslutna till friidrottsförbundet.