Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja?

Ja du behöver inte huka dig Lasse ....för så där är det ju å jag är lika oförstående som du. Kollar man resultaten från en tävling så finner man skitabra resultat i motionsklassen som skulle kunna innebära priser å oförglömmlig ära för den deltagande...Sk

Klart att fler borde köra tävlingsklass! Känner mig lika fånig varje gång jag tar emot ett pris och vet att de allra flesta i motionsklassen var snabbare än jag.

I den där gamla tråden som Camilla länkade till så står det om Kungsholmen Runt 2005 som många av oss här i Stockholm minns. Då sprang handbollspelaren Marek Poszepczynski in på andraplatsen men eftersom han sprang som motionär fick han avstå silvret. Mar

Vi som redan är med i en klubb (flera faktiskt) som är anslutan till andra specialförbund, kanske kan lobba för att skicka in något papper till SFIF. Är det mycket administration, förutom det rent ekonomiska

Här blev det livlig diskussion! Jag tror jag fattar poängen, men tycker ändå uppdelningen är ett ganska märkligt fenomen.

Klubbkläder skulle för mig bli nästan vara den största nackdelen med att gå med i en klubb. Estetiken lämnar en hel del kvar att ön

Ibland händer det, som på Lapland ultra att motionsklassen startar före tävlingsklassen. Det gör att man får lite mer tid på sig, man får nöjet att bli omsprungen av de snabba löparna efter ca 6 mils kämpande. Hade jag startat i tävlingsklassen hade jag l

Abbe: Oavsett vad arrangören kallar det är det s.k. allmän klass där tävlings- och motionslöpare ingår i samma klass.

Leif mfl. Löparklubben.se, de lokala IF Friskis&Svettisföreningarna samt Axa är alla anslutna till SFIF. Eftersom DM nämnts är en sak v

Hur funkar det i tex Lidingöloppet då? Kan man vinna det om man har snabbast tid från led 2 och inte är klubbansluten? Eller måste man vara klubbansluten för att få stå i förstaledet och därmed är det först över mållinjen som vinner?

Det är först över mållinjen som gäller i Lidingöloppet. Vinner du från led 2, så har du gjort ett bra lopp. 😉