Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Lingling & @Mikael: Aha nu såg jag. Man får välja distrikt först och sen dyker de upp. Lyckades göra något knas, tryckte väl Enter istället för att klicka på sökknappen, då hände nada.

Jag springer alltid tävlingsklass, trots att jag inte sällan kommer bland de sista. Mest för att vi här i Skaraborg har en "långloppscup" och det i min klass (tanter över 40) inte är så där våldsamt hård konkurrens. Det går således att, trots att man är l

Ja, friskis&svettis är ju den föreningen med flest dopingfall.

Så uhm... om jag går med i löparklubben.se får jag springa i tävlingsklass?

Mwhahaha! Du har säkert rätt i flest dopningsfall, med tanke på föreningens storlek. Såg plötsligt bara för min inre syn hur tanterna och farbröderna i vår lilla förening började deala ryssfemmor i bastun efter passen...

AXA Sports Club verkar vara anslutna till Friidrottsförbundet trots allt, även om det inte sägs så specifikt på klubbens egna sida. Om man går via Mikaels länk och sen väljer Södermanlands Friidrottsförbund så dyker de upp.

Det där blev man ju nyfiken på, vilka är dopingfallen?

Så här tänker jag:

Om man vill tävla går man med i en klubb och springer i tävlingsklass.

Om man vill motionera men ändå tycker det är kul med allt runt omkring en tävling (läs: folk och arrangemang) kan man springa loppet i motionsklassen. Placering oc

"Under 2010 genomförde Riksidrottsförbundet (RF) 3 950 dopingkontroller. Man testade 3 550 elitidrottare och tävlingsidrottare och 400 motionsidrottare. Totalt 42 personer bestraffades för brott mot dopingreglerna. Mer än hälften, 23 av dopingfallen, var

"Som medlem i en ideell idrottsförening har man en skyldighet att ställa upp på dopingkontroll. Den skyldigheten finns dock inte hos kommersiella träningsaktörer."

Var försiktiga med statistiken.