Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sitter precis och ska anmäla mig till Gävle halvmara, har sprungit förut och då i tävlingsklass utan att ha varit ansluten till någon klubb alls. Försökte hitta några skillnader i klasserna, men det enda jag kan se är en skillnad på 50:- i anmälningsavgif

Var jag du skulle jag anmäla mig i tävlingsklass. Springer själv klubblös men knappast för att jag inte tävlar när det är tävling. Det är roligare att bli 3:a i tävlingsklass än komma först bland motionärerna.

Men om Hemlingby LK följer reglerna kommer du att bli flyttad till motionsklass om du inte är klubbansluten.

Ett fall för Björne!

När det är DM får man som klubblös vackert "vinna" motionsklassen. Klappa sig själv på axeln. Ta en kaffe och tänka att man ändå har alldeles för mycket grejer.

Eller så ansluter man sig till en klubb! Hittar man ingen lokal förening som passar så finns alltid Axa sports club - som är gratis (och befriad från den sociala gemenskapen man med lite tur hittar i en löparklubb).

Eller så går man med i en klubb och stöttar därmed den rörelse som arrangerar många av de lopp som anordnas. 🙂

Hur kollar man upp och men klubb är medlem?

Tack Robert R för tipset! 🙂 Finns en löparklubb här på orten, men som tyvärr inte verkar speciellt aktiv..
Har inte förr vetat att klubbarna måste vara anslutna så har flera ggr sprungit för kampsportsklubbar jag varit medlem i 😉

Förutom att stötta en ideell förening så är det i regel färre löpare i tävlingsklassen => Mindre trängsel => Bättre tid. (Förutsatt att man är tävlingsinriktad & jagar en tid;))